Aproape 15% dintre utilizatorii de Internet ale căror dispozitive au fost vizate de atacuri malware sau adware, în 2019, nu au mai putut șterge fișierele dăunătoare din cauza infectării partiției de sistem, arată o cercetare realizată și publicată de Kaspersky.
Conform analizei, în afară de cele 14,8% dintre cazurile de infectare a partițiilor de sistem, riscul prezenței unor aplicații care nu pot fi șterse din telefon variază între 1% și 5% pentru dispozitivele low-cost, dar poate ajunge până la 27%, în cazuri extreme, scrie Agerpres.
"O infectare a partiției de sistem implică un nivel ridicat de risc pentru utilizatorii dispozitivelor infectate, întrucât o soluție de securitate nu poate accesa directoarele sistemului și, prin urmare, nu poate elimina fișierele dăunătoare. Potrivit cercetătorilor Kaspersky, acest tip de infectare devine un mod din ce în ce mai obișnuit de instalare a programelor adware - software creat pentru afișarea publicității nedorite. Infectarea poate avea loc pe două căi: amenințarea obține acces în sistem și instalează adware-ul în partiția acestuia, sau codul pentru afișarea anunțurilor publicitare ajunge în firmware-ul dispozitivului chiar înainte ca acesta să ajungă în mâinile utilizatorului", susțin experții Kaspersky.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Datele producătorului de soluții de securitate cibernetică arată că, printre amenințările descoperite în directoarele de sistem, există și varietate de programe dăunătoare, de la troieni care pot instala și rula aplicații fără știrea utilizatorului până la publicitate mai puțin amenințătoare, dar cu toate acestea intruzivă.
"În unele cazuri, modulele adware au fost preinstalate înainte ca utilizatorul să-și primească dispozitivul, lucru care putea duce la consecințe nedorite și neașteptate. De exemplu, multe smartphone-uri au funcții care asigură accesul de la distanță către dispozitiv - dacă acestea sunt folosite abuziv, pot duce la compromiterea datelor de pe dispozitivul utilizatorului. Câțiva furnizori au recunoscut în mod deschis încorporarea adware-ului în smartphone-urile lor. În timp ce unii permit ca acesta să fie dezactivat, alții nu, și îl descriu ca făcând parte din modelul lor de afaceri, pentru a reduce costul dispozitivului pentru consumatori. Adesea, utilizatorul nu are prea mult de ales când opțiunile sunt cumpărarea dispozitivului la prețul integral sau puțin mai ieftin, dar cu publicitate pe viață", notează sursa citată.