Cartografierea, căutarea și publicitatea online sunt serviciile pe care Apple se va concentra pe viitor pentru a se diferenția și a concura mai eficient cu rivalul Google.
Apple va face eforturi pentru a diferenția mai multe servicii și facilități ale propriilor sisteme de operare de cele oferite de Google, susțin surse anonime din cadrul companiei citate de Financial Times.
Sursele citate spun că Apple este implicat într-un „război silențios” cu Google și că lucrează să-și aducă o serie de servicii la un nivel ridicat, care să-i permită diferențierea de marele rival.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Apple vrea să îmbunătățească aplicația Maps pentru a rivaliza cu Google Maps, care domină această nișă. Lansată în 2012, aplicația Apple Maps a avut probleme mari la început, care au fost remediate pe parcurs.
Apoi, producătorul iPhone-ului vrea să învingă Google chiar pe business-ul original al acestuia, căutarea. Apple Search este un viitor produs al companiei, care se află în dezvoltare învăluit în mister.
Google plătește Apple anual undeva între 8 și 12 miliarde de dolari pentru a fi motorul de căutare implicit pe Safari. Dacă înțelegerea va pica, Apple va rămâne fără acești bani, iar Google va pierde o parte din cei 1,2 miliarde de utilizatori de iPhone.
În fine, ultima nișă pe care Apple să concureze mai bine cu Google este publicitatea digitală, de unde Google își trage peste 80% din venituri.
Apple a arătat încă de anul trecut că vrea să crească acest business și veniturile pe care publicitatea i le aduce. Pentru moment însă, pretențiile Apple în acest domeniu nu depășesc granițele propriului ecosistem.