Într-o piață a tabletelor aflată în continuă scădere, Apple și Huawei au fost singurii producători care au reușit să se înoate împotriva curentului în al doilea trimestru al anului.
Piața tabletelor a scăzut pentru al 15-lea trimestru consecutiv, conform celui mai recent studiu publicat de IDC.
În al doilea trimestru din 2018 au fost livrate 33 de milioane de tablete la nivel global. Față de aceeași perioadă a anul trecut, scăderea este de 13,5%.
Nu doar că sunt deja aproape patru ani de când piața tabletelor scade, dar ritmul de scădere s-a accelerat. Anul acesta ritmul de scădere a pieței a depășit 10%.
CITEȘTE ȘI Directorul pentru securitate al Facebook pleacă din companie, iar postul său va fi desființatÎn aceste condiții, par adevărate performanțe creșterile înregistrate de Apple și Huawei.
Apple se menține în continuare pe prima poziție, după ce a livrat 11,5 milioane de unități, având o cotă de piață de 34,9%.
De cealaltă parte, Huawei a crescut cu nu mai puțin de 7,7%. Producătorul chinez a ajuns la o cotă de piață de 10,3% după ce a livrat 3,4 milioane de tablete în ultimul trimestru.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Apple devine prima companie privată care atinge o capitalizare de 1 trilion de dolariÎn ritmul actual, Huawei, care ocupă a treia poziție în topul producătorilor tablete, va face schimb de locuri cu Samsung, locul doi, undeva în cursul anului viitor.
Samsung, care a livrat 5 milioane de tablete în ultimul trimestru, a înregistrat o scădere drastică, de 15,1%.
Ca și pe piața smartphone-urilor, cei de la Huawei și-au ridicat foarte mult în ultimul an atât nivelul produselor, cât și cel al marketingului. Al doilea aspect, cel puțin pe piața din România, face ca brandul Huawei să fie mai vizibil ca Samsung.