Produsul se află acum în fazele inițiale ale producției în fabricile partenerilor, iar inginerii Apple au început să testeze intern primele versiuni.
Conform acelorași surse, viitorul laptop Apple ar urma că intre pe piață la un preț „cu mult sub 1.000 de dolari” pentru a concura cu Chromebook-uri și PC-urile ieftine cu Windows.
Pentru asta, comparativ cu MacBook-urile actuale, vor fi făcute anumite compromisuri. Printre altele, va fi folosit un procesor din seria A (dezvoltat pentru iPhone) și va avea un ecran LCD mai mic decât MacBook Air de 13,6 inch.
Un MacBook mai ieftin decât cele de acum ar putea reprezenta „un cârlig” care să atragă utilizatori noi în ecosistemul companiei.
Mai mulți utilizatori în ecosistem înseamnă mai mulți potențiale abonați la numeroasele servicii vândute de Apple. În plus, există șanse ca odată convertiți, aceștia să dorească să facă upgrade la laptop mai bun și mai scump și, eventual, să cumpere alte produse ale companiei.
În mod tradițional, Apple s-a concentrat pe produse premium, iar un laptop ieftin ar reprezenta o schimbare de strategie menită să reducă costul intrării în ecositem pentru clienții noi.













