HomePod, primul difuzor inteligent lansat de Apple, va fi trecut pe linia moartă de compania americană, probabil din incapacitatea de a concura cu produsele rivale.
Din cauza prețului prea mare, 349 de dolari, dar și a mai multor probleme de funcționare, pe care Apple a încercat să le repare de-a lungul timpului, HomePod nu a reușit să concureze cu produsele mai abile și mai ieftine lansate de Google și, în special, de Amazon.
Chiar dacă reduceri de preț au mai existat, Apple nu a reușit să câștige teren pe piața difuzoarelor inteligente până nu a ieșit cu mai ieftinul și mai abilul HomePod mini.
Astfel decizia de a renunța la producerea HomePod, tocmai anunțată de Apple, vine, pe undeva, firesc.
HomePod se va mai comercializa doar atâta vreme cât mai există produse pe stoc, după care va dispărea de pe piață, fără să fie înlocuit de o versiune nouă, cel puțin în viitorul apropiat.
Eforturile companiei în această piață se vor concentra pe HomePod mini, lansat în toamna anului trecut, care costă 99 de dolari. Acesta constituie un rival mult mai bun pentru boxele vândute de Amazon, Google și ceilalți.