Serviciul Apple Pay va fi lansat în China anul viitor, gigantul american intrând astfel în competiție cu WeChat Payment, deținut de Tencent Holdings, și Alipay, al Alibaba Group Holding, principalii jucători de pe această piață, scrie Reuters.
Apple va colabora cu UnionPay, consorțiu de stat care are monopol pe toate cardurile de plăți în yuani emise și folosite în China.
"China este o piață extrem de importantă pentru Apple", a spus Eddy Cue, vicepreședinte Apple.
Serviciul de plăți Apple Pay este disponibil, momentan, în SUA, Marea Britanie, Canada și Australia.
China, a doua mare economie a lumii, este una dintre cele mai importante piețe pentru smartphone-uri și tablete, iar numărul mare de dispozitive inteligente se reflectă în creșterea tranzațiilor online.
Plățile de pe dispozitive mobile sunt așteptate să ajungă la 9.000 de miliarde de yuani în acest an (1.400 miliarde de dolari), iar valoarea s-ar putea dubla în următorii trei ani, potrivit datelor iResearch.
Apple este în prezent cel mai valoros brand la nivel global, potrivit topului Best Global Brands, realizat de compania de consultanță și evaluare Interbrand. Valoare brandului Apple a crescut cu 43% față de anul trecut, la 170,2 de miliarde de dolari. În anul fiscal 2015, încheiat pe 30 septembrie, Apple a înregistrat un profit net de 53,4 miliarde de dolari, cel mai mare câștig anual înregistrat vreodată de o companie.