Apple a anunțat la finalul conferinței în care au fost prezentate rezultatele ultimului trimestru că nu va mai furniza date individuale despre numărul de unități vândute în cazul unora din produsele sale.
Alături de iPhone și iPad, vizată de această decizie este și seria Mac. Acestea se alătură altor produse pentru care Apple nu dă numărul de unități vândute, precum Apple Watch, HomePod sau căștile AirPads.
Apple își justifică decizia spunând că numărul de unități vândute a devenit irelevant din cauza faptului că vinde foarte multe modele ale aceluiași produs și că aceste cifre nu mai reprezintă adevărata putere a companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Însă, decizia Apple nu poate fi scoasă din contextul rezultatelor pe Q3 2018. Compania americană a rămas la aproximativ același nivel de iPhone-uri vândute ca în urmă cu un an: 46, 89 milioane unități.
Totodată, vânzările de iPad-uri au scăzut cu 6 procente de la an la an, fiind livrate 9,7 milioane de unități în ultimul trimestru.
Asta în vreme ce veniturile generate de iPhone-uri au crescut cu 29%, semn că strategia creșterii prețurilor a funcționat. Prețul mediu de vânzare al unui iPhone a crescut de la 618 dolari în urmă cu un an, la 793 de dolari în ultimul trimestru.
Per ansamblu, veniturile companiei au fost de 62,9 miliarde de dolari, peste așteptările analiștilor și cu o creștere de 20% de la an la an. Una dintre vedere acestui trimestru a fost divizia de servicii, care a generat 9,98 miliarde de dolari, o creștere anuală de 17%.
În ciuda rezultatelor anunțate, acțiunile Apple au scăzut cu 7% imediat după postarea cifrelor. Asta pentru că Apple a spus că se așteaptă la venituri de aproximativ 91 de miliarde de dolari în Q4, iar analiștii așteptau aici 93 de miliarde.