Pentru că inflația determină dezvoltatorii de aplicații să scumpească subscripțiile, Apple a decis să simplifice modul în care acestea se prelungesc în urma unei creșteri de preț.
Până acum, o subscripție la care prețul se mărea era întreruptă automat, iar utilizatorul trebuia să opteze manual pentru prelungirea acesteia, dacă era de acord să plătească un abonament lunar ori anual mai mare.
Acum, Apple nu va mai întrerupe automat subscripțiile care se scumpesc. Acestea vor continua „să curgă” normal. Utilizatorul, însă, va fi înștiințat prin e-mail și notificări, din timp, de schimbarea de preț.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ce se modifică este felul în care un abonament poate fi întrerupt după scumpire. În loc ca întreruperea să aibă loc automat, utilizatorul, după ce află de schimbarea de preț, trebuie să oprească singur subscripția.
Există și câteva condiții pentru dezvoltatorii care vor să beneficieze de această modificare.
În primul rând, regula se va aplica doar aplicațiilor ale căror abonamente se scumpesc o singură dată pe an.
În al doilea rând, scumpirea lunară trebuie să nu depășească 5 dolari sau 50% din prețul de până atunci, iar cea anuală să fie de cel mult 50 de dolari sau cu cel mult 50%.
Oficial, Apple spune că vechea abordare a acestei probleme ducea la întreruperea multor subscripții, din cauză că utilizatorii nu observau notificările. Aparent, compania americană nu are o problemă dacă aceeași utilizatori nu vor vedea viitoarele notificări privind scumpirile.