Mai multe mari companii au decis să nu mai cumpere publicitate pe X/Twitter, cel puțin temporar, din cauza mesajelor care îndeamnă la ură, ce sunt din ce în ce mai frecvente în cadrul platformei și susținute inclusiv de Elon Musk.
După ce, doar cu o zi înainte, IBM a decis să întrerupă campaniile de reclame de pe X din cauză că acestea sunt afișate alături de mesaje pro naziste, alte mari companii au decis să facă același lucru.
Printre companiile care tocmai au întrerupt fluxul de bani către X prin cumpărarea de reclame se numără Apple, Disney, Lionsgate, Warner Brothers Discovery și Paramount Global.
CITEȘTE ȘI IBM suspendă publicitatea pe XÎn comunicatul oficial, Apple nu a specificat motivul pentru care a decis întreruperea campaniilor de publicitate derulate pe X.
Apple a mai luat această decizie, pentru scurt timp, anul trecut, după „o neînțelegere” între Elon Musk și Tim Cook. În septembrie, șeful Apple a spus că situația de pe X (privind mesajele care încurajează la ură) este „monitorizată atent”.
Motivul pentru care companiile decid acum să oprească reclamele pe X pare să aibă legătură cu faptul că proprietarul platformei, Elon Musk, a susțin recent o teorie conspiraționistă antisemită.
Teoria - aceeași care a fost expusă și de cel care a ucis 11 oameni într-o sinagogă din Pittsburgh - susține că evreii din Statele Unite pun la cale o invazie de emigranți de culoare și a fost răspândită masiv în timpul mandatului lui Donald Trump.