Apple și-a modificat regulamentul pentru a permite dezvoltatorilor de aplicații să afișeze reclame prin intermediul notificărilor push.
Regulamentul Apple interzicea până acum în mod expres dezvoltatorilor să folosească sistemul de notificări de pe iPhone și iPad pentru a trimite reclame, încercând astfel să protejeze utilizatorii de eventualele abuzuri.
O aplicație care nu respecta această prevedere putea fi eliminată din App Store.
CITEȘTE ȘI Galaxy S20 Ultra are probleme pe partea fotoDe-a lungul timpului, însă, chiar Apple și-a încălcat propriul regulament, trimițând mai multe notificări prin care și-a promovat produsele. Evident, gigantul american nu a scăpat de critici pentru dublul standard.
Acum, peste noapte, Apple a modificat regulamentul și permite aplicațiilor să trimită reclame prin intermediul notificărilor.
Dezvoltatorii trebuie să aibă acceptul utilizatorului pentru a putea trimite publicitate prin notificări și, de asemenea, utilizatorul trebuie să poată opta să nu mai primească astfel de reclame.
Limitările, care ar trebui să prevină abuzul, ar putea fi însă păcălite cu ușurință dacă sunt incluse într-un EULA lung pe care utilizatorii nu-l citesc de regula.
La fel, posibilitatea dezactivării reclamelor prin notificării ar putea fi bine ascunsă într-un meniu stufos de setări, unde utilizatorul să nu o găsească foarte ușor.