După Meta și ByteDance/TikTok, a venit și rândul Apple să depună o contestație oficială prin care să ceară ca propriile servicii să nu fie încadrate drept „gatekeeper”.
Noua legislație europeană pentru piețe digitale stabilește 22 de servicii importante, aparținând unor mari companii de tehnologie, care sunt denumite „gatekeeper” și care trebuie să respecte un set mai strict de reguli.
Cum era de așteptat, marile companii nu sunt deloc încântate de faptul că, printre altele, ar trebui să deschidă accesul la unele dintre platforme, precum magazinele de aplicații, sau să faciliteze comunicarea între aplicațiile distincte de chat.
CITEȘTE ȘI Apple va adopta standardul RCS pentru iMessageMeta și ByteDance au fost primele care au contestat decizia de a fi numite „gatekeeper”, iar acum a făcut același lucru și Apple.
Subiectul contestației nu a fost făcut public, însă, pe surse, chiar înainte de depunerea acesteia, s-a vehiculat că Apple va ataca încadrarea drept „gatekeeper” în cazul App Store și iMessage.
Contestația pentru iMessage vine la puțin timp după ce Apple a anunțat că va implementa suport pentru standardul RCS, care va facilita comunicarea între utilizatorii de iPhone și cei de Android.
La polul opus, dintre marile companii afectate de noua legislație Google și Microsoft au acceptat deciziile europenilor fără a face contestație.