Magazinul de aplicații Apple a fost responsabil anul trecut de vânzarea de produse software și hardware în valoare de 519 miliarde de dolari.
Apple a dat publicității un impresionant studiu realizat de firma de consultanță economică Analysis Group, care adaugă o nouă dimensiune nivelului la care a ajuns magazinul digital al companiei.
Conform studiului, App Store a stat anul trecut la baza vânzării de produse software dar și hardware în valoare de 519 miliarde de dolari. Studiul menționează că nu este vorba de vânzări directe, ci include și vânzări realizate în alte părți (precum magazinele producătorilor), însă având ca punct de plecare activități realizate pe dispozitivele Apple.
CITEȘTE ȘI Facebook și Google refuză să împartă cu media australiană veniturile din publicitateCea mai mare parte a banilor vine de pe urma marilor companii de comerț electronic, ride-hailing și livrări - acestea au însumat 413 miliarde de dolari anul trecut. 45 miliarde de dolari vin din microtranzacții.
Apple ține să scoată în evidență faptul că din cele 519 miliarde de dolari, compania a oprit comision doar pentru 61 miliarde de dolari. Apple oprește 30% (sau 15 în cazul abonamentelor care continuă pe mai multe luni) din orice produs vândut prin App Store.
Asta pentru a încerca să se disculpe în fața acuzațiilor mai multor companii, precum Netflix, Spotify și Epic, care susțin că Apple oprește în mod incorect acest comision și își avantajează astfel propriile produse.
Apple este deja investigată în Europa, după ce Spotify a acuzat-o că este în același timp jucător și arbitru și că, astfel, își avantajează propriul produs, Apple Music.