ANCOM: Este abuzivă impunerea unei sume fixe plătită în cazul rezilierii contractului de telefonie mobilă

ANCOM: Este abuzivă impunerea unei sume fixe plătită în cazul rezilierii contractului de telefonie mobilă
scris 29 sep 2016

Legislația generală din domeniul protecției consumatorilor nu permite operatorilor de telefonie să impună o sumă fixă care trebuie plătită de utilizator în cazul rezilierii contractului înaintea expirării perioadei minime, atenționează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

ANCOM precizează că utilizatorii care dețin abonamente de telefonie, internet sau televiziune vor plăti, de regulă, unele penalități la rezilierea contractului înainte de expirarea perioadei minime prevăzute de acesta, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Utilizatorii care doresc rezilierea contractului trebuie sa verifice dacă a expirat perioada minimă a contractului, de regulă, 12 sau 24 de luni, iar, în caz contrar, care sunt sumele pe care ar trebui să le plătească pentru încetarea contractului înainte de expirarea acestei perioade.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Regula este valabilă și pentru persoanele care doresc să-și porteze numărul de telefon, avand în vedere că, prin depunerea unei cereri de portare, acestea solicită automat și încetarea contractului de telefonie.

Sumele percepute pentru rezilierea anticipată sau modul de calcul al acestora trebuie să fie specificate în contract, alături de perioada contractuală minimă și de alte condiții de încetare a contractului. Modalitatea în care penalitățile sunt fixate de furnizori este reglementată de legislația din domeniul protecției consumatorilor.

Bruxelles-ul, noua capitală mondială a lobby-ului, nu a putut fi contactat de Apple CITEȘTE ȘI Bruxelles-ul, noua capitală mondială a lobby-ului, nu a putut fi contactat de Apple

”Conform acestor prevederi legale, este abuzivă impunerea prin contract a unei sume fixe care trebuie plătită de utilizator în cazul denunțării unilaterale a contractului de către acesta”, arată ANCOM.

Utilizatorii care se consideră nedreptățiți se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care poate constata existența unor clauze abuzive, iar instanța de judecată poate dispune modificarea contractelor aflate în curs de executare sau eliminarea clauzelor abuzive.

Totodată, utilizatorii pot sesiza ANCOM în situațiile în care contractul nu conține nicio precizare referitoare la durata acestuia sau în cazul în care furnizorul percepe penalități pentru rezilierea anticipată a contractului, deși acestea nu au fost incluse în contract.

ANCOM poate, de asemenea, sancționa furnizorii dacă perioada minimă contractuală este mai mare de 24 de luni sau dacă aceștia nu oferă posibilitatea de a încheia contracte și pe o perioadă de cel mult 12 luni.

Numărul de reclamații privind serviciile de comunicații depuse la autoritatea de reglementare din domeniu a crescut în prima jumătatea acestui an cu 42% față de aceeași perioadă din 2015, până la 1.310, cele mai multe vizând companiile de telefonie mobilă, potrivit datelor publicate de ANCOM în iulie.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
telefonie mobila
reziliere contracte