Alphabet, compania-mamă a Google, a raportat rezultate trimestriale sub așteptările analiștilor, motivele invocate fiind aprecierea dolarului, reducerea cererii după pandemia de Covid-19 și înrăutățirea condițiilor pe piața de PC-uri, transmite CNBC.
Creșterea veniturilor a încetinit la 13% în trimestrul al doilea, de la 62% cu un an mai devreme, când compania beneficia de redeschiderea post-pandemie, iar cheltuielile consumatorilor erau în creștere, scrie News.ro.
Fluctuațiile valutare date de întărirea dolarului au redus cu 3,7 puncte procentuale creșterea veniturilor, a declarat directorul financiar Ruth Porat pentru CNBC.
Porat a spus că puterea dolarului va afecta și mai puternic rezultatele din trimestrul următor.
Veniturile din publicitate au crescut cu doar 12%, până la 56,3 miliarde de dolari, pe măsură ce agenții de marketing și-au strâns cheltuielile pentru a gestiona presiunile inflaționiste.
Cea mai notabilă decelerare a fost în divizia YouTube, unde vânzările au crescut cu 5% după ce au avansat cu 84% în aceeași perioadă a anului trecut.
Pe lângă scăderea generală a cheltuielilor publicitare, YouTube se confruntă și cu o concurență sporită din partea TikTok în videoclipurile scurte.
Veniturile din segmentul Alte activități al Alphabet, care include divizia de mașini autonome Waymo, precum și unele proiecte de tehnologie a sănătății și activități de risc ale companiei, au crescut cu 1 milion de dolari față de un an anterior, până la 193 de milioane de dolari. Divizia a cobsemnat o pierdere de 1,69 miliarde de dolari în timpul trimestrului.
Google Cloud, care nu a îndeplinit așteptările privind veniturile, a pierdut 858 de milioane de dolari în perioada analizată.