Aplicațiile creative dezvoltate de Adobe vor beneficia pe viitor de aportului unui set de funcții care au la bază AI generativ, care va crea pe bază de comenzi scrise imagini și alte forme de conținut.
Adobe se pregătește să intre în hora de nestăvilit a produselor de AI generativ lansate în avalanșă de companiile de tehnologie, în frunte cu Microsoft, de la apariția lui ChatGPT, pe finalul anului trecut.
Acum, Adobe a anunțat o serie de instrumente care pot crea conținut pe baza comenzilor scrise, serie pe care o va promova sub brandul Firefly și va fi integrată în Photoshop și celelalte produse de creație ale companiei.
CITEȘTE ȘI Microsoft a extins accesul la chatbot-ul BingAI-ul va putea genera imagini, audio, video, ilustrații și modele 3D, toate pe bază de comenzi scrise. În urma comenzii, acesta va returna mai multe sugestii. Utilizatorul va putea alege una dintre acestea sau va putea veni cu propriile modificări, pe care le va dicta în același fel.
Compania spune că a folosit sute de milioane de imagini pentru antrenarea instrumentelor din seria Firefly, acestea avându-și originea atât în propriul catalog Stock, cât și în cadrul domeniilor web publice.
În plus, la un moment dat, utilizatorii vor putea antrena AI-ul cu propriile creații, pentru ca acesta din urmă să-și poată însuși un stil generativ similar cu cel al autorului.
Unul dintre noile instrumente AI ale companiei poate crea efecte pentru fonturi și logo-uri, plecând de la schițe sau mâzgălituri scanate.
Adobe a anunțat cu aceeași ocazie Content Authenticity Initiative, un set de reguli prin care compania încearcă să stabilească un standard pentru comportament etic și transparență în ceea ce privește creațiile artificiale. Printre altele, acestea vor păstra un set de tag-uri care vor include diverse informații, precum faptul că sunt create cu ajutorul AI-ul.
Unele din instrumentele prezentate sunt disponibile de astăzi în stadiu beta și pot fi accesat fără abonament Creative Cloud.