Activitățile frauduloase în domeniul comerțului electronic, în contextul unei perioade intense de vânzări în țările asiatice cu ocazia Zilei Persoanelor Singure, de pe 11 noiembrie, au crescut de la 350.000 pe zi - în octombrie la 950.000 în aceste zile, arată o cercetare realizată de specialiștii Kaspersky.
"Deși această sărbătoare este originară din China, a devenit relevantă pentru utilizatorii de pe piețe de e-commerce din întreaga lume. Promoțiile dinaintea sărbătorii și vânzările de pe platforme globale din Asia sunt binevenite și la nivel internațional, iar escrocii vizează acum utilizatorii în diferite limbi numărul mediu de atacuri de phishing financiar fluctua în jur de 350.000 pe zi în octombrie, scrie Agerpres. Apoi, cu câteva zile înainte de 11 noiembrie 2018, numărul de atacuri a depășit 950.000. Cercetătorii sunt din nou martori în acest moment la atacuri similare de spam și phishing și recomandă tuturor să fie atenți cu achizițiile făcute", precizează experții.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, cercetătorii au descoperit câteva amenințări în aplicații mobile, care au fost deghizate în platforme populare de e-commerce. Astfel, în acest an, 83% dintre magazinele online se prefac că sunt piețe asiatice, în timp ce, în 2018, procentajul era de 93%.
În acest context, Kaspersky face o serie de recomandări, printre care: dacă primiți pe e-mail un link către o ofertă excelentă, verificați hyperlink-ul încorporat - uneori poate diferi de cel vizibil, faceți achiziții prin intermediul de pe marketplace-uri oficiale și fiți atenți la adresele web dacă sunteți redirecționați către ele de pe alte pagini, utilizați o soluție de securitate cu tehnologii anti-phishing bazate pe comportament, care vă va anunța dacă încercați să vizitați o pagină web de phishing, nu folosiți niciodată aceeași parolă pentru mai multe site-uri web sau servicii, deoarece, dacă una este furată, toate conturile vor deveni vulnerabile.