Accentul pe engagement este cel care duce la proliferarea știrilor false

Accentul pe engagement este cel care duce la proliferarea știrilor false
scris 12 dec 2016

Atât Facebook, cât și Google au scos neintenționat în față știrile false pentru că algoritmii de rankare pun prea mare accent pe engagement-ul utilizatorilor.

Engagement-ul este acel indicator pe care publisherii îl cuantifică prin numărul pe reacții pe care un anumit subiect îl primește din partea utilizatorilor. În teorie, cu cât acest engagement este mai mare, cu atât este considerat mai bun articolul respectiv.

Urmărește-ne și pe Google News

Din același motiv, Facebook ia în calcul engagement-ul în cadrul algoritmului său prin care sunt ordonate posturile afișate utilizatorilor. Cu cât un post are un engagement mai mare (mai multe like-uri, comentarii și share-uri) cu atât va fi afișat mai sus pe wall-ul utilizatorilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pokemon Go încearcă să recucerească jucătorii cu noi personaje CITEȘTE ȘI Pokemon Go încearcă să recucerească jucătorii cu noi personaje

Engagement a ajuns un indicator esențial, de al cărui succes depinde traficul pe care publisherii reușesc să-l aducă din Facebook. Dar nu doar Facebook ia în calcul engagement-ul.

Deși nu este reunoscut în mod oficial, engagement joacă un rol important și în algoritmul de rankare folosit de Google. Mai multe cercetări au arătat că Google ia în calcul CTR-ul (numărul de click-uri) când stabilește ierarhia rezultatelor.

Problema este că tocmai accentul prea mare pus pe acest indicator duce la scoaterea în față a știrilor false, un aspect pe care nici Facebook și nici Google nu l-au luat în considerare, contribuind astfel la succesul creatorilor de minciuni.

Știrile mincinoase reușesc, prin titluri și ideile induse, să acapareze mult mai ușor atenția utilizatorilor decât subiectele obișnuite. Prin urmare, acestea primesc mai multe click-uri din partea utilizatorilor ducând la un engagement mare și o rankare mai bună pe Facebook și în Google.

Ca mari companii de tehnologie care automat au devenit intermediari de conținut, atât Google cât și Facebook ar trebui să ajungă, într-un fel sau altul, să diferențieze conținutul real de cel mincinos. Fie că asta se va face cu editori sau, la un moment dat, cu ajutorul inteligenței artificiale.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
google stiri false