Reprezentanții Sistemului de Telecomunicații Speciale (STS) au transmis, joi, de Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență 112, că numărul este apelat, de la an la an, cu tot mai multă responsabilitate în România, scăzând numărul apelurilor care nu sunt urgente sau al farselor. În 2020, s-au înregistrat peste 10,2 milioane de apeluri, 56,71% fiind apeluri de urgență, majoritatea direcționate către Ambulanță.
”Numărul unic de urgență 112 este apelat tot mai responsabil, de la an la an, cetățenii sunând mai mult pentru a semnala urgențe reale și mai puțin pentru situații non-urgente. Peste jumătate dintre apelurile efectuate la 112, anul trecut, reprezentau urgențe pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate (Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont). Este cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004”, a transmis STS.
În anul 2020, operatorii STS 112 au preluat 10.234.595 de apeluri, mai puține cu 1.067.286 față de anul precedent, scrie News.ro.
Apelurile de urgență au reprezentat 56,71% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 43,29% a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitări de informații despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse și un mic procent de apeluri injurioase.
53% dintr apelurile la 112 au fost direcționate către Ambulanță, aproape 23% către Poliție, restul fiind transferate către Pompieri, Jandarmi și alte agenții.
”În 2020, operatorii STS 112 au primit cele mai multe apeluri în jurul orelor 24:00, iar cele mai puține în jurul orelor 03:00. În data de 2 noiembrie 2020, aceștia au preluat cel mai mare număr de apeluri - 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentând urgențe (21.561 de apeluri)”, a mai transmis STS.
Din datele statistice ale anului 2020, în perioada februarie-decembrie 2020, la Serviciul de urgență 112 s-au primit 458.370 de apeluri pe problematica noului coronavirus.