Compania de tehnologie 2Performant, listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P) țintește o cifră de afaceri de 25,58 milioane de lei, în creștere cu 26% față de 2020.
Prognoza pentru 2021 marchează încă un an de creștere accelerată pentru companie, după ce anul trecut 2Performant a înregistrat o cifra de afaceri cu 31% mai mare decât în 2019, ajungând la 20,28 milioane de lei. 2020 a fost cel mai bun an din istoria companiei, cu rezultate financiare care au depășit planul de business. Totodată, platforma de tehnologie 2Performant.com a intermediat anul trecut circa 1 milion de vânzări pentru cele aproape 800 de magazine online din platformă, în valoare de peste 50 de milioane de euro. În același timp, 3.445 de specialiști și antreprenori în digital, afiliați în platforma 2Performant.com, au câștigat în 2020 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant.
„În 2021 ne propunem să continuăm dezvoltarea business-ului într-un ritm accelerat și să punem bazele extinderii pe piețele externe, unde avem o mulțime de oportunități. România este una dintre piețele cu cel mai ridicat ritm de creștere în comerțul online, iar 2Performant va continua să valorifice această tendință prin creșteri de peste 20% în 2021 și în următorii ani pe piața locală. În același timp, ne propunem o creștere anuală a veniturilor din piețele externe de 65%, începând cu 2021, astfel încât la finalul anului 2025 acestea să reprezinte 30% din veniturile 2Performant”, spune Dorin Boerescu, CEO și Președinte Consiliu de Administrație 2Performant.
Compania a aprobat în cadrul AGA ca în baza rezultatelor financiare din 2020 să acorde acțiuni gratuite acționarilor săi, în raport de 4 acțiuni gratuite la 1 acțiune deținută, printr-o majorare a capitalului social cu suma maximă de 495.970,4 lei. Acordarea de acțiuni gratuite va fi realizată după finalizarea operațiunii de majorare de capital social prin aport în numerar, astfel încât și investitorii care vor participa la majorarea de capital vor beneficia de acțiuni gratuite. Totodată, 2Performant intenționează să acorde acțiuni gratuite și în anii următori.
Bugetul de investiții 2Performant pentru 2021 vizează 3 inițiative majore în business, prin care compania de tehnologie se va consolida și va crește atât pe piețele în care are deja o poziție solidă - România și Bulgaria, cât și pe noi piețe. Aceste inițiative sunt deja demarate în companie și vor fi accelerate odată cu majorarea de capital cu aport de numerar pe care 2Performant o pregătește în această perioadă.
O primă investiție vizează dezvoltarea de parteneriate strategice cu jucători importanți din comerțul online și din marketing afiliat, precum rețele de afiliere și branduri regionale, europene sau globale cu tracțiune mare în comerțul online. În 2021 2Performant va extinde colaborarea cu Tradedoubler, rețea de afiliere cu prezență regională, și va dezvolta parteneriate noi, prin care compania va aduce clienți internaționali în platformă. Aceștia vor contribui la creșterea veniturilor companiei din piețele externe cu 65% anual și au potențialul de a deschide piețe noi pentru compania de tehnologie. Capitalul alocat din majorarea de capital pentru aceste parteneriate este de 2 milioane de lei, în perioada 2021-2022.
În al doilea rând, 2Performant derulează o serie de proiecte de creștere pe piețele din România și Bulgaria prin produsul de marketing afiliat. Acestea urmăresc creșterea volumului de vânzări generate de utilizatorii existenți ai platformei 2Performant.com, dar și atragerea de utilizatori noi. Aceste proiecte vor contribui la susținerea unui ritm de creștere estimat de peste 20% a veniturilor de pe piața din România, în 2021 și în următorii ani. Capitalul alocat din majorarea de capital pentru această direcție de dezvoltare este de 1,5 milioane de lei.
Cea de-a treia direcție de investiții vizează alocarea a 1,5 milioane de lei în proiectul de dezvoltare a unui nou mod de atribuire a conversiilor din platforma 2Performant.com. Această decizie vine pe fondul anunțului făcut de browsere, care vor intensifica restricțiile privind cookies, un element cheie în atribuirea vânzărilor realizate de afiliații 2Performant pentru magazinele online. Echipa de Research & Development 2Performant generează o nouă soluție de atribuire a conversiilor pentru a securiza veniturile utilizatorilor și ale 2Performant.
Aceste investiții semnificative cu rol de dezvoltare a business-ului și de valorificare a unor noi oportunități, realizate în 2021 și 2022, vor afecta negativ profitabilitatea companiei în această perioadă, în timp ce din anul 2023 este prognozată o creștere a profitabilității ca urmare a scalării afacerii.
În cadrul AGA anuale a fost de asemenea aprobată opțiunea companiei de a emite obligațiuni în valoare de până la 15 milioane de lei în perioada 2021-2022. În acest fel, compania va putea profita de oportunitățile de achiziții care există pe piețele în care activează.
În plus, acționarii 2Performant au aprobat programul de stock options pentru echipa companiei, program care se va derula în următorii doi ani și care este condiționat de atingerea unor indicatori de performanță. Programele de stock options sunt o practică uzuală în companiile de tech la nivel global pentru că acestea sprijină atragerea, motivarea și retenția talentelor într-un sector extrem de competitiv pe piața muncii.
2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. 2Performant este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul 2P.
Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima rețea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. În 2011 a urmat intrarea în piața din Bulgaria. În 2016 platforma și operațiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluție tehnică și un mod nou de operare care pun accentul pe self-service și prepay ca soluție de plată. Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creșterea performanțelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, ușurarea și îmbunătățirea experienței de utilizare (UX & UI).