Site-urile web naționale au înregistrat în 2015 o creștere spectaculoasă, favorizată și de creșterea gradului de acces la internet al cetățenilor unor state care nu folosesc alfabetul latin, ci pe cel chirilic sau diferitele tipuri de alfabete asiatice.
Accesul la internet din ce în ce mai răspândit din Indonezia, India, China sau Rusia a redus cotele de piață marilor giganți IT, precum Google sau Facebook. Cel puțin așa arată un grafic realizat de cei de la Goldman Sachs pe baza datelor furnizate de Alexa, Organizația Națiunilor Unite (ONU) și de Banca Mondială.
Deloc surprinzător, dat find faptul că este totodată și un motor de căutare, pe primul lor în 7 din cele 11 state alese de Goldman Sachs se află Google. Gigantul american beneficiază și de pe urma faptului că a realizat pagini și în alte aflabete, precum Google.ru, Google.co.in sau Google.co.id. În majoritatea statelor, cu excepția, Rusiei și Chinei, Google este urmat îndeaproape de Facebook.
Interesant este și faptul că, din cele 11 state, numai în Statele Unite și China topul primelor 15 site-uri este dominat exclusiv de portaluri autohtone.
Se remarcă și apetitul pentru cumpărături al americanilor, germanilor și japonezilor, site-urile Amazon în limbile respective fiind și ele situate în top 3, în Germania chiar pe poziția a doua, înaintea Facebook. Nici britanicii, spaniolii coreenii sau indienii nu sunt departe, Amazon situându-se în Top 5 în respectivele state.