Numărul celor care apelează la diverse instrumente pentru a bloca reclame a crescut în ultimul an, ajungând la 11% din numărul total al celor care au acces la internet.
Conform celor de la PageFair, o companie al cărei scop declarat este crearea unui ecosistem corect atât pentru creatorii de conținut, cât și pentru utilizatori, în 2016, 11% din totalul utilizatorilor au optat pentru blocarea reclamelor.
Cei de la PageFair estimează într-un document publicat recent că numărul dispozitivelor care folosesc instrumente de blocat reclame a ajuns la 615 milioane, acestea variind de la desktop-uri la telefoane mobile.
Creșterea de la an la an a folosirii aplicațiilor sau extensiilor de blocat reclame a crescut cu 30%, un procent care ar trebui să îngrijoreze creatorii de conținutul și toate părțile care compun acest model de business, în forma existentă la acest moment.

Din cele peste 600 de milioane de dispozitive care apelează la adblock, la nivelul lunii decembrie 2016 smartphone-urile reprezintă 62%. Blocarea reclamelor pe zona de mobile a explodat în 2015, când Apple a permis acest lucru pe iOS.
Folosirea instrumentelor de blocare a reclamelor crește și pe desktop, într-un ritm mai lent, asta deși piața desktop-urilor se află într-o continuă scădere.
România, conform datelor publicate de PageFair, are un procent de utilizare a acestor aplicații situat undeva între 15% și 24%.