Magazinul online de cadouri-experiențe Complice.ro a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 92.000 de euro, de peste 4 ori mai mare decât în anul precedent. Dinamica pozitivă s-a datorat în principal intrării pe segmentul corporate, care a generat aproximativ jumătate din cifra de afaceri.
Valoarea medie a comenzii s-a dublat, ajungând la 370 de euro. Cel mai scump pachet a fost de 2.000 de euro, iar media comenzilor pe segmentul individual este de 207 euro. Pe segmentul corporate, comanda medie a ajuns la 1.200 de euro. Vânzările de experiențe către companii, utilizate în general pentru organizarea unor evenimente de impact, pentru fidelizarea clienților, a partenerilor de business, dar și pentru campaniile de premiere și de recunoaștere a performanței angajaților, au generat 48% din cifra de afaceri a Complice.ro.
"2018 a fost un an interesant și important pentru noi, în care atenția noastră a fost orientată îndeosebi spre segmentul corporate. Am dezvoltat soluții de brand engagement, de motivare, care să ajute la retenția talentelor în companii și am devenit un partener de încredere pentru segmentul B2B. În contextul deficitului de forță de muncă din majoritatea domeniilor, evenimentele, premiile și cadourile care au la bază o experiență reprezintă o abordare prin care angajatorii se diferențiază și cresc fidelitatea și cooperarea în cadrul echipelor", spune Oana Pascu, fondator Complice.ro.
44% dintre comenzile de experiențe corporate făcute de clienți anul trecut au fost destinate inițiativelor interne, pentru proprii angajați, în timp ce restul de 56% au fost destinate partenerilor de afaceri și colaboratorilor.
Numărul de parteneri ai Complice.ro a crescut pe parcursul anului trecut cu 40%, în portofoliul de experiențe disponibile adaugându-se sesiuni de raliu pe circuit sau cu motocicleta în poligon, experiențe pentru viitoare mirese sau proaspeți părinți, dar și experiențe pentru conectarea părinte – copil. Cele mai căutate categorii de experiențe au fost cele din zona gourmet (degustări, ateliere de gătit), experiențele romantice (cine în locații speciale, experiențe de cuplu), dar și cele cu adrenalină (survol cu elicopterul, salt cu parapanta, cursă pe un circuit de raliu etc).
Clienții care care aleg cadourile – experiență sunt în general persoane cu venituri medii și mari, manageri sau antreprenori, în mare parte concentrați geografic în zona București-Ilfov. Pentru acest an, Complice.ro are însă în plan un focus crescut pe extinderea portofoliului de experiențe și în alte zone ale țării, începând cu zona de centru-nord.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Ne dorim extinderea în cât mai multe zone din țară, avem deja în portofoliu experiențe care au loc la Sibiu, Brașov, Cluj, Timișoara care țin însă în oarecare măsură de sezonalitate. Avem ca obiectiv în 2019 extinderea semnificativă a portofoliului de experiențe în Cluj, care este un important centru de business, înscriindu-se astfel în direcția noastră de interes atât pe segmentul individual, cât și pe segmentul corporate", a mai precizat Oana Pascu.