INTERVIU Tiberiu Dobre, noul Vicepreședinte al Samsung Electronics în România & Bulgaria: Inovația Samsung atinge în acest moment un nivel nou odată cu integrarea AI în majoritatea produselor

INTERVIU Tiberiu Dobre, noul Vicepreședinte al Samsung Electronics în România & Bulgaria: Inovația Samsung atinge în acest moment un nivel nou odată cu integrarea AI în majoritatea produselor
scris 30 apr 2024

Inovația Samsung atinge în acest moment un nivel nou odată cu integrarea AI în majoritatea produselor, iar ascensiunea vânzărilor va continua odată cu noua direcție de dezvoltare, care aduce în prim plan tehnologiile AI. Samsung a avut un prim trimestru excelent atât în România, cât și în Bulgaria, noua serie Galaxy S24, care a dat startul revoluției AI, aducând o creștere cu două cifre în vânzări, transmite, într-un interviu acordat Profit.ro, Tiberiu Dobre, nou Vicepreședinte al Samsung Electronics în România & Bulgaria.

Înainte de a se alătura echipei Samsung Electronics, Tiberiu Dobre a deținut poziții de conducere în companii de tehnologie de renume, precum Vodafone, HP sau Nokia. El face parte din echipa Samsung Electronics de aproape 6 ani, când a acceptat provocarea de a superviza și gestiona activitățile echipei de Mobile eXperience din regiune în 2018.

Urmărește-ne și pe Google News

În interviu, noul Vicepreședinte anunță planurile companiei și prezintă și ultimele cifre legate de vânzări și evoluția noilor telefoane din portofoliul companiei.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

1) Cu ce ținte și planuri de dezvoltare ați acceptat poziția de vicepreședinte Samsung Electronics pentru România și Bulgaria?

Sunt foarte recunoscător pentru încrederea care mi s-a acordat, de a prelua funcția de Vicepreședinte al Samsung România și Bulgaria, alături de colegul meu, Victor Armășelu. Este încă o dovadă a angajamentului Samsung de a promova și susține performanța locală și sunt sigur că noul rol îmi va aduce multe oportunități profesionale.

În calitate de Vicepreședinte și Head of Mobile eXperience, mă voi dedica planurilor de consolidare a poziției companiei atât pe piața locală cât și la nivel de regiune, în contextul unui an care se anunță plin de provocări și de așteptări din partea utilizatorilor pasionați de tehnologie. Însă această misiune complexă mă motivează, mă provoacă să fiu mai atent la tendințe, la specificul local, la direcțiile în care merge tehnologia, dar și la potențialul de dezvoltare al celor două țări care este unul imens.

2) Cum veți aborda cele două piețe din noua poziție?

Eu sunt un adept al cifrelor care se bazează pe relevanță – mă uit cu atenție la evoluția vânzărilor pe fiecare piață, dar ce mă interesează cel mai tare este să ne menținem relevanța și să creștem rata de adopție a dispozitivelor cu tehnologii AI. Suntem în era AI și credem că este important ca oamenii care ne folosesc produsele să le înțeleagă utilitatea, să le integreze în viața de zi cu zi și să descopere cât de mult le poate simplifica inteligența artificială activitățile repetitive și cât de mult timp le poate salva.

Cred că România și Bulgaria sunt două piețe foarte pasionate de tehnologie nouă și avem în plan campanii de comunicare menite să demonstreze cum inovațiile Samsung îi ajută să își crească productivitatea și să câștige timp pentru ei.

3) Aveți deja o mare experiență în cadrul companiei, în calitate de Head of Mobile eXperience pentru România & Bulgaria. În ce mod apreciați că vă va ajuta această experiență în noile atribuții, de vicepreședinte?

În cei aproape 6 ani petrecuți deja la Samsung în poziția de Head of Mobile eXperience, am fost expus la multe situații și provocări pe care sunt sigur că le voi regăsi și în noul rol. Nu doar că am fost implicat în planificarea strategică pentru lansarea produselor din această divizie, însă o parte semnificativă din responsabilitățile mele au presupus leadership tehnic și stabilirea unui climat de colaborare între echipe. Prin urmare, din rolul de Vicepreședinte îmi voi testa aceste abilități la un nivel macro, unde voi avea oportunitatea de a vedea implementate local strategiile globale pe mai multe divizii, alături de echipa de leadership din România și Bulgaria.

Sunt recunoscător că împart experiența aceasta cu colegul meu, Victor Armășelu, VP & Head of Consumer Electronics Division, și sunt sigur  că vom reuși să obținem rezultate foarte bune și să întărim poziția de leader a Samsung pe ambele piețe. Știm deja după atâția ani de colaborare că facem o echipă bună, așa că am toată încrederea în ce putem face lucrând împreună mai departe.

4) Cum v-ați propus să consolidați poziția Samsung pe piața locală și europeană ?

Un argument puternic ce ne distanțează de competiție este strategia Samsung pentru 2024 care pune accent pe integrarea tehnologiilor AI în toate produsele, ceea ce reprezintă un puternic factor diferențiator pentru pasionații de tehnologie și inovație. Deja noua seria Galaxy S24 a adus AI-ul la un nivel incredibil, greu de imaginat până de curând. Fotografiile făcute cu noile telefoane ating un calibru fără precedent cu ProVisual Engine, care corectează defectele de luminozitate sau de expunere și face editări intuitive, în timp ce Zoom AI apropie telefonul de performanțele unui aparat foto profesionist, alături de Generative Edit.

Telefonul nu este doar un fotograf talentat, dar este și un asistent personal aproape imposibil de egalat ca eficiență și productivitate – face traduceri simultane în timpul întâlnirilor online, organizează mailuri și notițe, preia automat informațiile din întâlniri, te ajută să răspunzi la mesaje în siguranță direct din mașină, pe drumul spre birou, te ajută să treci barierele lingvistice în călătoriile de afaceri și să găsești orice obiectiv turistic în cele mai exotice și greu de navigat destinații de pe planetă.

Inovația Samsung atinge în acest moment un nivel nou odată cu integrarea AI în majoritatea produselor și cred că aici, pe piața locală, avem privilegiul să fim printre cei care democratizează accesul la tehnologiile AI și să le demonstrăm oamenilor cât de multă nevoie au de aceste funcționalițăti în viețile lor.

5) Ce obiective personale și profesionale v-ați stabilit în noua poziție de vicepreședinte?

Mi-am propus ca obiectivele mele să nu fie doar legate de cifre – creșterea vânzărilor pe anumite segmente sau menținerea poziției de lider pe altele – ci să se construiască mai departe un mediu potrivit pentru a atrage cât mai multe talente și a menține în companie cei mai buni oameni. Cred foarte mult că orice strategie solidă de business are la bază o echipă bună, dar și lideri atenți la nevoile echipei și empatici, așa că una dintre prioritățile mele din acest an este să analizez cultura organizațională și să îmbunătățesc atractivitatea companiei pentru talentele de top.

Apoi, cred că suntem într-un moment cheie din punct de vedere tehnologic în care discuția nu trebuie să rămână doar la câte bucăți a vândut fiecare companie din fiecare dispozitiv în parte, ci la cât de mult folosesc oamenii la potențial maxim produsele noastre, așadar îmi propun să creștem nivelul la care consumatorii noștri integrează tehnologiile în viețile lor.

6) Ce cotă de piață avea Samsung pe categoria telefoanelor peste 1.000 de euro la finele anului 2023 și cum a evoluat aceasta față de 2022? Dar pe zona telefoanelor cu prețuri între 500 și 1.000 euro?

După cum spuneam, românii sunt pasionați de tehnologie și de inovație, iar acest lucru se reflectă în interesul acordat pentru telefoanele performante, din segmentul de preț de peste 1.000 de euro. Pe plan local, 1 din 3 telefoane vândute face parte din acest segment, care a fost în constantă creștere în ultimii ani. În 2023, datorită performanțelor seriei Galaxy S24, cât și Galaxy Fold și Flip5, cota de piață a Samsung a înregistrat o evoluție peste tendințele pieței, obținând o creștere de 2 puncte procentuale comparativ cu anul precedent.

De asemenea, un alt segment cheie este cel de 600 – 1.000 de EUR, care a avut o ușoară scădere a cotei de piață, dar și aici telefoanele Samsung au fost pe un trend ascendent, iar cota lor de piață a crescut cu 2 puncte procentuale.

Suntem optimiști că ascensiunea vânzărilor va continua odată cu noua direcție de dezvoltare care aduce în prim plan tehnologiile AI și credem că din ce în ce mai mulți consumatori vor începe să integreze aceste funcționalități în viața de zi cu zi și vor începe să fie mai productivi, mai creativi, mai liberi să se bucure de ceea ce le place.

7) Care sunt estimările în privința valorii vânzărilor de telefoane inteligente pe piața românească în acest an? Dar în privința numărului de telefoane vândute? În privința preferințelor clienților, vom asista la schimbări semnificative față de 2023? Detaliați.

Segmentul de smartphones este într-o evoluție continuă și ne așteptăm la menținerea unui ritm constant de creștere pe ambele piețe, în România și Bulgaria, pe fondul apetitului crescut al consumatorilor pentru tehnologie de ultimă generație. Credem că noile funcționalități AI integrate în gama Galaxy S24 vor cuceri mulți consumatori dornici de a-și eficientiza viața și creșterea productivității.

8) Care a fost valoarea vânzărilor de telefoane inteligente (smartphone) pe piața românească la nivelul anului 2023 și care a fost dinamica față de anul 2022? Cum a evoluat piața în 2023 față de 2022 în privința numărului de telefoane vândute? Ce categorii de telefoane s-au vândut mai bine? Cele peste 1.000 de euro, cele cu prețuri cuprinse între 500 și 1.000 de euro? Care au fost preferințele consumatorilor români și cum au evoluat acestea față de 2022?

Piața de telefoane inteligente a crescut în 2023 cu aproape 10% ca valoare, în timp ce vânzările au fost într-o ușoară scădere de aproximativ 5% din punct de vedere numeric, semn că avem o piață matură, care este interesată de upgrades și este dispusă să investească mai mult într-un telefon potrivit stilului lor de viață.

Astfel, creșterea valorică vine exact din segmentul premium, unde telefoanele peste 1.000 de EUR au înregistrat vânzări record, cu +50% ca valoare, în timp ce vânzările de pe segmentul low-end, cu dispozitive sub 300 de EUR au pierdut cel mai mult teren.

9) Cum a evoluat Samsung în România în primul trimestru al acestui an pe piața de smartphone-uri?

Samsung a avut un prim trimestru excelent atât în România, cât și în Bulgaria, noua serie Galaxy S24 care a dat startul revoluției AI și a adus funcționalități uimitoare de productivitate, simplificare și eficiență în viețile consumatorilor noștri ne-a adus o creștere cu două cifre în vânzări.

În plus, ne-a propulsat cu aproape 5% din punct de vedere al cotei de piață, un rezultat fantastic care demonstrează că pariul nostru pe AI și pe funcționalitățile de top ale inteligenței artificiale a fost unul câștigător. 

10) Cum performează, până acum, cea mai nouă serie de flagship-uri, Galaxy S24?

Ne-am obișnuit deja ca de la an la an să vedem cifre tot mai bune de vânzări și de adopție a noilor telefoane lansate, dar cu toate acestea Galaxy S24 ne-a depășit așteptările și estimăm că vom încheia anul 2024 cu rezultate foarte bune.

Suntem plăcut surprinși de deschiderea pe care o găsim pe piețele din România și Bulgaria, piețe mici ca volum, dar foarte pasionate de inovație. Consumatorii sunt dornici de tehnologii noi, cumpără imediat după lansare noile telefoane, iar asta ne bucură și ne motivează. 

11) Ce ne puteți spune despre funcțiile de AI recent introduse? Cum au fost primite de utilizatori? Va exista și un model lingvistic dezvoltat de Samsung?

Odată cu lansarea noii serii Galaxy S24, Samsung practic democratizează accesul utilizatorilor la funcționalități pe bază de inteligență artificială. Clienții noștri au înțeles acest lucru și dovedesc un interes crescut pentru AI: o parte dintre ei au testat noile funcționalități și le-au ales pe cele care le servesc cel mai bine, însă cred că aici avem încă mult potențial de dezvoltare. Seria Galaxy S24 și ecosistemul SmartThings sunt, împreună, un instrument atât de puternic încât pot fi adaptate la aproape orice stil de viață și personalizate să răspundă la orice fel de nevoi.

Cred că dincolo de funcțiile evidente, Circle to Search, ProVisual Engine, Live Translate și Interpreter, pasionații de tehnologie din ambele țări mai au mult de descoperit și noi suntem aici să le arătăm prin campanii de comunicare ce mult le poate simplifica AI-ul viața.

12) La ce ne putem aștepta de la viitoarele smartphone-uri pliabile pe care le veți lansa anul acesta?

Cu siguranță noile smartphone-uri pliabile vor continua să surprindă utilizatorii prin inovații și specificații tehnice – suntem foarte atenți la zona de mobile experience și la cum putem transforma experiența de utilizare într-una cât mai armonioasă și mai apropiată de nevoile consumatorilor.

În 2023, odată cu lansarea Samsung Galaxy Z Flip5 și Z Fold5, am îmbunătățit durabilitatea sistemului de pliere, precum și rezistența ecranului, am trecut de la USB 2.0 la USB 3.0, care oferă o rată de transfer de date mult mai bună. În plus, începând cu luna aprilie a acestui an am inclus în Z Flip5 și Z Fold5 funcționalități pe bază de AI, o invitație adresată utilizatorilor acestei game de a integra noile tehnologii în viața de zi cu zi.

Modelele lansate anul trecut au și un sistem sistem de baterii duble de 4.400 mAh, care lucrează împreună cu procesorul avansat pentru a adapta eficient consumul de energie și astfel o singură încărcare susține 73 de ore de conținut audio și 25 de ore de conținut video.

În plus, pe noile telefoane pliabile, utilizatorii Samsung au parte de cea mai avansată experiență de multitasking de pe un smartphone Samsung Galaxy, care le permite să păstreze trei ferestre pe un singur ecran.

Sunt sigur că lansările din acest an vor aduce o serie de îmbunătățiri uimitoare care vor poziționa dispozitivele și mai aproape de nevoile și dorințele utilizatorilor de telefoane pliabile.

viewscnt
Afla mai multe despre
samsung
vicepresedinte
interviu