Industria de publicitate din România este în creștere, evoluție care se reflectă și în salariile nete ale angajaților din acest sector, în creștere medie cu 3% în 2019, comparativ cu 2018.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare.
Piața de publicitate din România este în creștere, cu un plus de 10% anul trecut, față de 2018, potrivit Media Fact Book 2019. Totuși, valoarea netă în euro a investițiilor în publicitate corespunzătoare anului 2018 nu a atins încă nivelul record atins în 2008, acest moment fiind estimat de jucătorii din industrie pentru 2021.
Pe departamente, cel de media a beneficiat de cea mai mare majorare salarială, de 5,6%, urmat de cel de creație, de 4%, și cele de digital, de 2,5%, potrivit studiului bienal Salary Survey realizat de PwC România pentru Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR).
În ceea ce priveste remunerarea pe criterii de gen, industria de publicitate se bucură de una dintre cele mai echilibrate balanțe, neexistând practic diferențe de remunerare în majoritatea ariilor industriei. Printre puținele excepții de la acest echilibru al veniturilor se numără pozițiile de management, unde studiul relevă o diferență pozitivă de aproximativ 5% în favoarea managerilor femei.