Danone și Knauf sunt cei mai recenți giganți mondiali care au ales România ca piață în care își extind producția.
Oficialii companiei Danone au anunțat extinderea producției fabricii din București și diversificarea portofoliului de produse, ca răspuns la noile tendințe de consum. Fabrica Danone România din București este cea mai performantă unitate Danone din Europa, cu o capacitate de producție de 75.000 tone de produse lactate anual. Ea asigură produse lactate pentru România și alte 14 țări europene.
Producătorul de materiale izolante Knauf Insulation, parte a grupului german Knauf, a anunțat finalizarea construcției unei fabrici de vată minerală de sticlă la Târnăveni, o investiție care se ridică la aproximativ 140 de milioane de euro. Fabrica va fi inaugurată până la finalul anului, reprezintă cea mai modernă unitate de producție a companiei din Europa Centrală și de Est și va avea o capacitate de producție de peste 75.000 de tone de vată minerală.
În prima jumătate a acestui an, tot mai multe grupuri mondiale de prestigiu că au ales România pentru a deschide noi afaceri sau să le dezvolte pe cele existente.
Germanii de la Stada, companie de renume din industria medicamentelor, se apropie de lansarea în România a primei fabrici de medicamente dezvoltată de la zero în ultimii 30 de ani, în urma unei investiții de 50 de milioane de euro.
De asemenea, Borusan Mannesmann pregătește deschiderea unității din România, la Ploiești, care va deservi exclusiv sectorul amortizoarelor auto și îi va permite să-și consolideze poziția în Europa de Est. Compania intenționează să atingă vânzări de peste 10 mii de tone la unitatea din România, în 2026.
Apoi, producătorul de electrocasnice De’Longhi România, a inaugurat fabrica de la Satu Mare, o investiție de peste 40 de milioane de euro, care face din România cel mai mare hub de producție de aparate de cafea al grupului în lume.
Nokian Tyres și-a relocat fabrica din Rusia în județul Bihor, iar Michelin va muta o parte din producția de anvelope pentru camioane din Polonia, la Zalău.
CITEȘTE ȘI Procesatorul portughez de plăți SIBS, care a cumpărat Wirecard România, numește un nou CEOÎn plus, pentru a îmbunătăți timpul de răspuns și lanțurile de aprovizionare în flancul estic al NATO, producătorul german de arme Rheinmetall a devenit recent acționar majoritar la compania românească de vehicule militare Automecanica Mediaș, extinzându-și prezența în Europa Centrală.
De asemenea, grupul Mexican Bimbo, lider mondial în panificație, a achiziționat, după Vel Pitar, și afacerea Trei Brutari, extinzându-și prezența pe piața românească.
Iar compania Verde Magnesium, susținută de Amerocap, va investi un miliard de dolari în deschiderea unei exploatații de magneziu în Europa, în încercarea de a reduce dependența de China.
România este a doua piață de fuziuni și achiziții din regiune
România a devenit o țintă importantă pentru marile grupuri globale. În primele șase luni din 2024, piața românească de fuziuni și achiziții (M&A) a avut un volum de 2,3 miliarde dolari.
Astfel, România este deja pe locul doi în regiune, a depășit Cehia și a ajuns foarte aproape de Polonia, din punct de vedere al volumului.
Valoarea medie a unei tranzacții în România se află în jurul sumei de 40 de milioane de euro, însă dinamica pe tranzacțiile medii și mari prinde din ce în ce mai mult contur.