Grupul german industrial Bosch își consolidează în România poziția pe zona de servicii de outsourcing și extinde, prin divizia Service Solutions din Timișoara (BSO), segmentele de business, deschizând în oraș un hub global de achiziții.
Noul departament, de Achiziții Strategice Indirecte, se va ocupa de clienți din toate regiunile Europei, având totodată alte sarcini strategice.
„Timișoara este deja, de ceva vreme, unul dintre hub-urile Global Business Services (GS), astfel că decizia de a pune bazele unui hub de achiziții aici a venit oarecum natural”, spune Steffen Hammer, vicepreședinte al diviziei de Achiziții Indirecte pentru categorii non-tehnice. „De asemenea, ne-a fost foarte ușor să aderăm la infrastructura și la metodele de lucru pe care le-am găsit aici și mă bucur să văd că rezultatele obținute până acum sunt foarte bune”, a adăugat Hammer.
Pentru a susține dezvoltarea continuă a operațiunilor sale, în 2021, Bosch Services Solutions din Timișoara a angajat aproximativ 600 de persoane specializate în domenii precum dezvoltare software, IT Help Desk, customer service, controlling, contabilitate, project management, logistică, achiziții și vânzări, dintre care 50 de specialiști lucrează exclusiv în cadrul noului departament.
Investiția totală în noua unitate de producție s-a ridicat la aproximativ 55 de milioane de euro. În fabrica din Cluj, lucrează în prezent peste 3.100 de angajați și se preconizează că acest număr va crește.
În primăvara anului trecut, Profit.ro a anunțat că Bosch va extinde în acest an producția în România, atât la unitatea din Cluj, cât și la cea din Blaj, și va construi încă o clădire de birouri pentru centrul de inginerie din Cluj-. Bosch va suplimenta și numărul de angajați, având în prezent deschise 580 de poziții.
În vară, Bosch a început construcția celei de-a doua clădiri de birouri pentru Centrul de Inginerie din Cluj, o investiție de 21 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențialGrupul Bosch este prezent pe piața din România de 25 de ani și are peste 8.000 de angajați în cinci entități.
Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara.
În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitală.
Bosch a încheiat anul fiscal 2020 cu vânzări consolidate în valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 de milioane de euro) în România, având astfel o creștere de trei procente în comparație cu anul precedent. Vânzările totale nete, de 6,8 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companii afiliate, au rămas la un nivel similar cu cel al anului anterior.
Bosch a investit în România, în 2020, 487 de milioane de lei (aproximativ 100 de milioane de euro), în special pentru a continua dezvoltarea unităților de producție din Cluj și Blaj.
Grupul are aprroape 400.000 de angajați în întreaga lume și vânzări anuale de peste 70 miliarde de euro.