Grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), din care fac parte și Asirom și Omniasig, a anunțat, miercuri, că a înregistrat un avans de 2,9% al primelor brute subscrise în primele nouă luni, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 7,4 miliarde de euro, fiind înregistrat un avans pe toate liniile de business. România este singura piață unde performanța din segmentul auto a fost mai puțin favorabilă.
Excluzând asigurările de viață cu primă unică, subscrierile au crescut cu 5,4%. Cu excepția asigurărilor de viață cu primă unică, creșteri semnificative au fost înregistrate din nou pe toate liniile de business, potrivit companiei.
”Operațiunile dinRepublica Cehă, Țările Baltice și Ungaria au fost principalele surse de creștere a primelor. VIG a înregistrat creșteri de două cifre pe toate liniile debusiness în Țările Baltice, unde volumul totalde prime subscrise s-a majorat cu 16,5%. Ungaria a înregistrat de asemenea o creștere de două cifre (+11,2%)”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Profitul înainte de impozitare al grupului a crescut cu 6,4% în primele trei trimestre din 2018, la 352,3 milioane de euro. Creșteri semnificative ale profitului au fost înregistrate în Austria, Republica Cehă și segmentul Alte piețe din ECE, care include, printre altele, Croația, Serbia, Macedonia și Ucraina, scrie News.ro.
”Creșterea de 34,9% înregistrată în Ungaria a avut o contribuție importantă la rezultatul înainte de impozitare al Grupului și a avut la bază un efect statistic generat de reducerea, în 2017, a valorii contabile a activelor Vienna Life. Creșterea de 21,7% înregistrată de subsidiarele din Bulgaria ale Grupului VIG a avut de asemenea o contribuție importantă la evoluția rezultatului Grupului”, se arată în comunicat.
Însă, România este singura piață unde performanța din segmentul auto a fost mai puțin favorabilă, potrivit companiei, iar o pierdere de 72,2 milioane de euro a fost raportată în primele trei trimestre din 2018.
”Aceasta a fost cauzată în primul rând de o depreciere a fondului comercial în valoare de 50,1milioane de euro efectuată în trimestrul al doilea,de constituirea unui provizion aferent unei investigații antitrust la nivel de piață aflată în desfășurare și de creșterea rezervelor pe liniile de asigurări auto în trimestrul al treilea din 2018”, se arată în comunicat.