16% dintre românii utilizatori de internet folosesc în prezent servicii financiare alternative, încrederea fiind cel mai important aspect de care s-a ținut cont, arată studiul „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”.
Totodată, sunt apreciate lipsa birocrației (37%), alimentarea foarte rapidă a cardului propriu (34%), transferurile instante către alți deținători de servicii financiare alternative (30%), cursul de schimb avantajos (29%), posibilitatea retragerii de bani de la orice bancomat, fără comision (28%) sau sistemul bine securizat (27%).
Brandurile cu cea mai ridicată notorietate sunt Telekom Banking (41%), Orange Money (21%), iCARD (9%), Revolut (7%) și Monese (6%).
CITEȘTE ȘI Autoturisme Dacia, rechemate în serviceCele mai folosite servicii financiare alternative sunt Telekom Banking, care înregistrează o rată de utilizare în rândul populației utilizatoare de internet de 7%, fiind urmat de Orange Money - cu 3% și Revolut, respectiv Monese - ambele cu 2%.
Telekom Banking reprezintă tot prima opțiune (11%) și atunci când este analizată probabilitatea ca un român, utilizator de internet, să folosească în viitor serviciile financiare alternative. Orange Money este menționat de 7% dintre respondenți, iar iCARD de un procent de 3%.
Studiul a fost realizat în luna noiembrie 2018. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1.123 respondenți.