Raiffeisen Bank a înregistrat anul trecut în România un profit de 1,7 miliarde lei (+39%), activele totale depășind pragul de 70 miliarde lei, în creștere cu 13% față de anul anterior.
Veniturile totale au înregistrat o creștere cu 16% în 2023 față de 2022, atingând nivelul de 3,7 miliarde lei, în timp ce cheltuielile operaționale au crescut cu 10%.
Soldul de credite nete depășește 40,7 miliarde lei, în creștere cu 3% an la an, în principal din segmentele de clienți persoane juridice.
În medie, pe parcursul anului 2023, peste 40% dintre creditele ipotecare acordate persoanelor fizice au fost credite ”verzi”.
Împrumuturile acordate corporațiilor au crescut cu 8% an la an, în timp ce creditele pentru IMM au crescut cu 7%.Depozitele de la clientelă au crescut cu 10% la 54 de miliarde de lei.
Rata de adecvare a capitalului se situează la 21,4%, peste nivelul minim solicitat de BNR de 17,4%. Expunerile neperformante s-au menținut la niveluri scăzute, de 1,6 %, iar poziția de lichiditate (indicatorul de acoperire a necesarului de lichiditate, LCR) s-a situat la un nivel confortabil (267%), peste cerințele minime regulatorii (100%).
Banca raportează și o creștere de patru ori a numărului de conturi deschise prin aplicația digitală și o creștere de două ori a creditelor de consum acordate prin intermediul aplicației mobile.
Plățile cu cardurile Raiffeisen au crescut cu 15%, iar numărul de tranzacții din e-commerce a crescut cu 30% și cu 22% la nivel de volume.
Google Pay, lansat în aprilie 2023, are deja peste 100.000 de clienți, cu o creștere trimestrială a volumelor tranzacționate de 60%.
Față de anul 2022, tranzacționarea prin portofelele digitale a crescut cu peste 60% atât ca volum de tranzacționare, cât și ca valoare a tranzacțiilor, iar numărul clienților care folosesc această metodă de plată a crescut cu 36%.
Raiffeisen are peste 2,2 milioane de clienți în România, 4.800 de angajați în 284 de unități, 1.131 ATM-uri & MFM-uri și peste 27.800 POS-uri.