Raiffeisen Bank a soluționat cererile a peste 25.000 de clienți persoane fizice cu credite, care au solicitat amânarea plății ratelor, în contextul impactului pandemiei de COVID19, de la decretarea stării de urgență până la intrarea în vigoare a OUG 37/2020, în perioada 16 martie - 3 aprilie, potrivit unui comunicat al băncii.
"Peste 18.000 dintre aceste cereri au venit de la clienții care aveau în contract opțiunea de amânare a ratelor, precum și posibilitatea să o exprime prin intermediul call-center-ului, fără nici o altă formalitate, dat fiind că acesta este un canal securizat și cu înregistrare a opțiunii clientului. Pentru alți circa 7.000 de clienți am găsit soluții potrivite cu situația concretă pe care ne-au relatat-o. Era normal, în contextul în care oamenii sunt îngrijorați că le scad veniturile sau că își pierd locul de muncă, să vină către noi din primul moment când a fost decretată starea de urgență, să vadă ce posibilități sunt dacă au nevoie de o amânare a ratelor. Ce facem noi este, pe de o parte, să găsim soluții rapide, inclusiv operaționale, care nu sunt deloc simple în pandemie, pe de altă parte, să înțelegem bine și situația concretă a clientului; amânarea ratelor este o soluție temporară, însă trebuie înțeles și faptul că, de pildă, OUG 37/2020 oferă posibilitatea de suspendare a ratelor până la 9 luni, dar asta nu înseamnă că e necesară o amânare atât de extinsă și nici că e potrivită pentru orice situație", a explicat Cătălin Munteanu, director executiv Aria persoane fizice, potrivit Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Recomandarea băncii pentru clienții săi este să-și analizeze nevoile în mod rațional, să nu ia decizii financiare pripite și să nu se supună la șocuri, nici acum și nici în viitorul apropiat, menționând că 9 luni în plus la un credit poate fi o perioadă destul de mare.
În același timp, este bine să fie utilizate toate canalele puse la dispoziție de bancă pentru orice informații legate de servicii și produse, pentru a micșora timpii de așteptare în call-center.
"În aprilie comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut avem un număr de apeluri cu 200% mai mare. Oamenii sună în principal pentru activarea serviciilor de mobile banking, informații legate de produse și servicii și solicitări de amânări la rate. Lucrăm cu echipe extinse, în diferite clădiri, căci trebuie să respectam regulile de protecție sanitară. Am mărit capacitatea echipei de call-center și ni se alătură și colegi din rețeaua de agenții pentru a micșora timpii de așteptare, pentru că înțelegem că este un canal foarte important pentru client în această perioadă. În același timp, diversificăm canalele pe care clienții pot să ajungă la noi, să transmită solicitările sau să primească informații utile", a spus Gabriel Chenescu, directorul Centrului Operațional al Raiffeisen Bank.