Profitul brut al ING România a crescut cu 11% în primul trimestru comparativ cu anul trecut, ajungând la 183 de milioane de lei.
Datele financiare prezentate de banca olandeză mai arată că nivelul creditelor de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic, înregistrând o creștere de 50% față de trimestrul anterior. În ceea ce privește plățile, preferința pentru card în detrimentul numerarului continuă și în primele trei luni din 2021, cu un raport de 55% la 45%.
“Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic și financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare și de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. În același timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investițiilor și pentru utilizarea metodelor de plată digitale. Continuăm să sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finanțările acordate sub umbrela programului IMM Invest”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
Utilizarea cardurilor a crescut în detrimentul retragerilor de numerar. Peste jumătate din cheltuielile clienților ING sunt efectuate cu carduri și dispozitive mobile la POS. Plățile mobile (ING Pay, Apple Pay și Google Pay) reprezintă deja 15% din volumul total, în timp ce tranzacțiile de cumpărare în comerțul online au crescut cu 27%. Pentru a susține această tendință de creștere a cumpărăturilor în mediul online, ING a lansat recent posibilitatea de a copia detaliile cardurilor direct din aplicația mobilă, pentru plăți online mai rapide și convenabile, o funcționalitate foarte așteptată în rândul clienților.
Producția de credite de consum a crescut în primul trimestru cu 50% față de ultimele luni ale lui 2020. Împrumuturile digitale s-au intensificat, ajungând la 35% din totalul creditelor de nevoi personale acordate. Cererea de credite ipotecare continuă tendința ascendentă observată încă de anul trecut, cu un interes puternic pentru produsul cu dobândă fixă 7FIX, care contribuie cu 60% din totalul creditelor ipotecare acordate.
Pe lângă instrumentele tradiționale de economisire, clienții încep să se orienteze din ce în ce mai mult către investiții în fonduri mutuale. ING a raportat o creștere de 60% a portofoliului de fonduri mutuale în ultimele 12 luni. Clienții ING au un comportament investițional consecvent, mulți dintre aceștia investind sume modice, însă în mod constant și pe termen lung. Din totalul numărului de clienți care au accesat fonduri mutuale, aproape jumătate și-au activat un plan de investiții periodice.
Segmente de business
Ca urmare a centralizării platformelor pentru persoane juridice, numărul de clienți Business Banking care utilizează ING Business a crescut cu peste 400% față de aceeași perioadă din 2020. Acest lucru a condus implicit la o creștere a autentificărilor cu peste 220%, din care 38% prin mobil, și o creștere de 230% a numărului de tranzacții. Intensificarea rapidă a utilizării dispozitivelor mobile a rezultat în demararea unui program susținut de îmbogățire a funcționalităților, pentru o experiență potrivită nevoilor antreprenorilor: accesabilitate, navigare, management operativ al activității curente.
Divizia Business Banking a anunțat, de asemenea, că ING se alătură programului IMM Invest și în al doilea an de derulare, cu fonduri de 1,1 miliarde de lei alocate pentru 2021.
În martie 2021, divizia de Wholesale Banking a facilitat emisiunea unei obligațiuni cu dobândă variabilă în lei în format de plasament privat pentru Banca Internațională de Investiții. Aceasta tranzacție a marcat, în premieră pentru emitent, obținerea unei rate de finanțare negative în euro. În același timp, ING se menține cu consecvență în topul dealerilor primari din România, în trimestrul I situându-se pe primul loc în acest clasament.
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Înființată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor.