Subsidiara din România a băncii austriece Raiffeisen Bank a anunțat, joi, că a încheiat primul semestru cu o scădere de 9,2% a profitului net, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 384 milioane lei (81,1 milioane euro), pe fondul creșterii valorii activelor.
”Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 384 milioane de lei, față de 423 milioane de lei în S1/2018. Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut în primul semestru al acestui an până la 40 miliarde lei (creștere de 5% an la an)”, se arată în comunicat.
Activitatea de creditare a continuat să crească, iar soldul creditelor nete acordate clienților băncii a ajuns la 26,22 miliarde de lei, în creștere cu 11%, față de perioada similară a anului 2018, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Am înregistrat din nou rezultate foarte bune la jumătatea acestui an și am continuat să creștem consistent, echilibrat și sustenabil. Creditele acordate companiilor mari si medii au avansat cu 12%, cele acordate IMM-urilor cu 7%, iar imprumuturile pentru populație, garantate sau negarantate, cu 8,5%, an la an. Veniturile noastre operaționale au crescut, de asemenea, cu 7%. Anul acesta raportăm un profit ușor mai mic decat în primele șase luni ale anului trecut, datorită unor schimbari metodologice ale calculului provizioanelor de credit. Profitul net, neafectat de aceste modificări nerecurente, ar fi fost cu 13% peste cel de anul trecut”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.
Rata creditelor neperformante a coborât până la 4,1%, la finalul lunii iunie 2019 (4,9% în S1/2018). Profilul de risc de credit s-a îmbunătățit pentru toate segmentele de clienți, lucru vizibil în comportamentul lor de plată, potrivit băncii.
”Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au crescut cu 7% la jumătatea anului 2019, față de iunie 2018, și au depășit valoarea de 33,4 miliarde lei. Urmărind încurajarea folosirii canalelor electronice și a economisirii în moneda naționala, banca a practicat în primele șase luni ale acestui an dobânzi promoționale de până la 2.50%, la depozitele noi în lei pe termen de 12 luni, constituite prin canale digitale”, se arată în comunicat.
La 30 iunie 2019, veniturile băncii au fost de aproximativ 1,27 miliarde lei, cu 7% mai mult decât în S1/2018, influențate în mod direct de creșterea activității de creditare.
Cheltuielile operaționale au ajuns la 682 milioane lei la jumătatea anului, cu 10% mai mult față de nivelul înregistrat în S1/2018. Cauzele majorării sunt creșterea cheltuielilor cu angajații (10%) și continuarea investițiilor în procesul de digitalizare și simplificare a produselor și serviciilor.
În prima jumătate a anului 2019, Raiffeisen Bank a continuat sa finanțeze startup-uri românești prin programul “factory by Raiffeisen Bank”. A acordat astfel 83 de credite, în valoare totală de peste 3 milioane de euro. Majoritatea companiilor creditate au sub 2 ani de activitate iar accesul lor la finanațare bancară standard ar fi fost extrem de dificil.
Numarul clienților digitali ai băncii (care utilizează aplicații de internet banking, produse online și mobile banking) a depășit 650.000 la mijlocul anului 2019, cu 23% mai mult față de perioada similară a anului trecut. În mai, a lansat noile aplicații pentru mobile banking și internet banking, utilizate acum de peste 100.000 de clienți. În prezent, banca pregătește lansarea în a doua partea a anului a soluțiilor de plată cu telefonul, atât pentru Android, cât si pentru iOS, cu întârziere față de alte bănci competitoare care au lansat deja produse similare.
Banca este, în schimb, lider pe piața cardurilor de credit din România cu peste 500.000 de carduri active la 30 iunie 2019.
Pe segmentul de private banking, Raiffeisen administrează active de peste 5 miliarde de lei pentru 1.400 de clienți cu averi ridicate.
La 30 iunie 2019, banca avea 4.867 de angajați (5.099 la S1/2018), 375 de agenții în toată țara (433 S1/2018), peste 840 de ATM-uri (aproximativ 920 in S1/2018), aproximativ 21.200 de POS-uri (20.000 S1/2018) și 266 de mașini multifuncționale (200 S1/2018). Din cele 375 de unități ale băncii, 32 sunt agenții care lucreaza fără cash.
Raiffeisen Bank are în portofoliu peste 2 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 92.000 de IMM-uri și 5.800 de corporații.