Credit Europe Bank România a încheiat anul 2018 cu un profit net de 53 milioane lei, în creștere cu 13% față de rezultatele financiare din 2017, pe fondul majorării rulajului sumelor utilizate aferente cardurilor de credit din portofoliu, a creditelor acordate companiilor, însă și al scăderii cheltuielilor operaționale.
„Performanța financiară consolidată a băncii din 2018 se conturează din mai multe linii de business strategice. Creditele oferite clienților au atins nivelul de 2 mld. lei, depozitele atrase de bancă au făcut un salt la 3 mld. lei, iar rulajul sumelor utilizate pe cardurile de credit a crescut cu peste 7% comparativ cu 2017. Veniturile totale au rămas aproximativ la același nivel din 2017, atingând valoarea de 209 mil. lei în 2018, iar cheltuielile operaționale au scăzut cu circa 10% față de anul anterior”, a declarat Yakup Çil, CEO Credit Europe Bank România.
Pe segmentul retail, numărul cardurilor de credit a crescut cu circa 3% și rulajul sumelor utilizate aferente cu aproximativ 7% față de 2017, ca urmare a cererii consumatorilor, dar și a atragerii de noi clienți și magazine partenere în portofoliul actual, iar cardurile de credit Credit Europe Bank sunt utilizate frecvent de clienți pentru a efectua plăți. Pentru anul 2019 se preconizează o creștere a numărului de tranzacții, cu precădere cele fără numerar, datorită gadgeturilor contactless puse la dispoziția clienților.
2018 în cifre | |
Indicator | 2018 |
Active bancare | 4,3 mld. lei |
Portofoliu de credite | 2 mld. lei |
Depozite clienți | 3 mld. lei |
Venituri totale | 209 mil. lei |
Cheltuieli operaționale | 146 mil. lei |
Profit net | 53 mil. lei |
Membră a grupului financiar olandez Credit Europe Bank NV, Banca este activă din anul 1993, când a activat sub denumirea de Banca de Credit Industrial și Comercial, devenind Finansbank (în anul 2000), iar apoi, în 2007, în urma unui proces de rebranding, primind denumirea de Credit Europe Bank România.