Pierderi pentru Patria Bank în primul trimestru

Pierderi pentru Patria Bank în primul trimestru
scris 16 mai 2019

Patria Bank (PBK), rezultatul fuziunii prin absorbție dintre fosta Banca Comercială Carpatica și fosta Patria Bank, a raportat pierderi de 2,29 milioane lei în primul trimestru, comparativ cu un rezultat negativ de 19,01 milioane lei în perioada similară a anului trecut.

Veniturile totale din exploatare au fost de 39,59 milioane de lei, față de 30,87 milioane de lei în perioada similară a anului 2018, arată raportul transmis Bursei de Valori București (BVB), scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
BNR: Firme-gigant la nivel mondial se pregătesc să intre pe piața bancară din România și vor produce adevărate cutremure CITEȘTE ȘI BNR: Firme-gigant la nivel mondial se pregătesc să intre pe piața bancară din România și vor produce adevărate cutremure
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

"Rezultatul pe primele trei luni ale anului 2019 este cu 88% mai bun decât cel de la aceeași perioadă a anului 2018 (de la o pierdere de 19,01 milioane lei înregistrată în trimestrul 1 al anului 2018 la o pierdere de 2,29 milioane lei în trimestrul 1 al anului 2019). Aceste rezultate au fost susținute de o evoluție pozitivă a venitului net bancar cu 28% (cu îmbunătățirea veniturilor nete din dobânzi cu 29% și a veniturilor nete din comisioane cu 21%) pe fondul continuării acțiunilor menite să consolideze o structură bilantieră optimă înregistrând o îmbunătățire a indicatorului „credite/depozite” (de la 56,61% la 31 decembrie 2018 la 60,72% la 31 martie 2019) și o creștere a ponderii creditelor nete în total active (de la 45% la 31 decembrie 2018 la 47% la 31 martie 2019)", arată raportul băncii.

De asemenea, baza de costuri operaționale a înregistrat o scădere cu 5,6% (dacă se exclude impactul din creșterea contribuției la FGDB de 3 milioane lei).

"Banca a demarat programul de restructurare prevăzut pentru anul 2019 cu obiectivul de optimizare a bazei de costuri în directă corelație cu asigurarea unui model de afaceri viabil și a unei structuri interne corespunzătoare acestuia", se mai arată în document.

Pe plan comercial, în primul trimestru al anului 2019, activitatea de creditare a generat credite noi de circa 180 milioane lei, cu o dinamică superioară în zona de persoane juridice.

Chiar dacă bugetul de vânzări a fost realizat într-o proporție de doar 88%, acest volum de credite noi a asigurat o creștere a soldului brut de credite comerciale de circa 57 milioane lei în zona creditelor performante, în special prin îmbunătățirea gradului de utilizare a liniilor de finanțare, spun reprezentanții băncii.

"Pentru perioada următoare, banca are în vedere continuarea strategiei de eficientizare a proceselor și de reducere semnificativă a costurilor operaționale prin implementarea mai multor proiecte strategice (cum ar fi: implementarea unei noi soluții de Internet Banking și Mobile Banking dedicată atât clienților persoane fizice cât și persoane juridice, finalizarea implementării unei platforme tranzacționale cf. standardelor PSD II etc.)", menționează raportul.

Ca urmare a programului de restructurare pe care banca l-a prevăzut în bugetul pe anul 2019 (remodelarea rețelei teritoriale de la un număr de 81 de unități la 46 de unități cu o scădere corespunzătoare a bazei de costuri), "se observă o redimensionare a bilanțului; astfel, totalul activelor la 31martie 2019 înregistrează o scădere cu circa 10% față de 31 martie 2018 și o scădere de 4,6% față de 31 decembrie 2018 corespunzătoare reducerii datoriilor privind clientela (conturi curente și depozite)".

Patria Bank este rezultatul fuziunii prin absorbție dintre fosta Banca Comerciala Carpatica (ca entitate absorbantă) și fosta Patria Bank (ca entitate absorbită).

Noua instituție bancară are peste 240.000 de clienți și o capitalizare de 256,7 milioane lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
patria bank