În ziua în care aniversează 6 luni de la listare, acțiunile Norofert au un salt la bursă de 9% după publicarea rezultatelor semestriale și compania ajunge la o capitalizare de 4 ori mai mare decât la intrarea în ring

În ziua în care aniversează 6 luni de la listare, acțiunile Norofert au un salt la bursă de 9% după publicarea rezultatelor semestriale și compania ajunge la o capitalizare de 4 ori mai mare decât la intrarea în ring
scris 3 sep 2020

Norofert Grup, prima companie din domeniul agrotech prezentă la cota Bursei de Valori București raportează o majorare de 6 ori a cifrei de afaceri semestriale, la 14,38 milioane lei, de la 2,43 milioane lei. Profitul net este echivalentul a 75% din întreg câltigul net pe anul trecut.

Titlurile Norofert (NRF) au atins un maxim în prezența de jumătate de an pe bursa în zona de 12,00 lei/acțiune, reprezentând un salt de 9% față de ziua precedentă, în contextul în care compania a venit cu o raportare foarte bună la S1. Aceasta a adus capitalizarea de piață aproape de reperul de 100 milioane lei, unul de aproximativ 4 ori mai mare decât valoarea de la listare din 3 martie.

Urmărește-ne și pe Google News

Norofert care oferă soluții de îngrășăminte chimice pentru domeniul agriculturii a reușit să surmonteze atât șocul impunerii blocajelor în economie în contextul epidemiei noului coronavirus, dar și seceta din acest an care a adus daune chiar și de 80-90% la unele culturi de rapiță din județele cele mai afectate, Ialomița, Călărași, Brăila și Galați. Astfel, firma a obținut în primul semestru venituri din exploatare de 15,89 milioane lei, de aproximativ 7 ori mai mari decât cele de 2,28 milioane lei din perioada similară a anului trecut.

GRAFIC Acțiunile Socep Constanța scad cu 10% pe bursă după ce compania a raportat o prăbușire de 9 ori a profitului net semestrial CITEȘTE ȘI GRAFIC Acțiunile Socep Constanța scad cu 10% pe bursă după ce compania a raportat o prăbușire de 9 ori a profitului net semestrial

„Impactul COVID-19 asupra Norofert a fost minim, datorită modelului nostru de afaceri, de a produce inputuri cu mult înainte de începerea campaniilor agricole, nu am înregistrat întârzieri semnificative în activitatea noastră”, spune CEO-ul și acționarul majoritar Vlad Popescu în raportarea semestrială. „De fapt, contextul pandemiei chiar ne-a impulsionat și am decis să facem încă un pas către digitalizare prin lansarea propriului nostru magazin online, unde fermierii pot achiziționa toate produsele Norofertfără a fi nevoie să contacteze echipa de vânzări.”

În același interval de raportare, cheltuielile din exploatare au crecut într-o dinamică mai redusă, de aproximativ 4,6 ori, la 11,38 milioane lei, de la 2,44 milioane lei. Acesta este contextul în care compania a realizat un profit net semestrial de 3,43 milioane lei, față de pierderea de aproimativ 263.000 de lei de la S1 2019. La momentul intrării în ringul bursier, Norofert venea în fața investitorilor cu un câștig net de 4,6 milioane lei pe întreg anul 2019.

Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul: Lanțul Agroland, o rețea de magazine pentru fermieri controlată de Horia Cardoș, vrea să-și listeze acțiunile la BVB în 2021 CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul: Lanțul Agroland, o rețea de magazine pentru fermieri controlată de Horia Cardoș, vrea să-și listeze acțiunile la BVB în 2021

„Deși COVID-19 nu ne-a afectat activitatea locală, situația întâlnită la nivel global ne-a întârziat ușor planurile de extindere în SUA”, spune CEO-ul Popescu în raportarea semestrială. Acesta amintește că a fost demarată investiția în statul american Ohio, dar dozează așteptările investitorilor în sensul că este un proiect pe termen mediu și lung și nu ar urma să aibă o activitate semnificativă de vânzări la începutul prezenței Norofert pe piața americană.

Activele companiei erau la data de 30 iunie de 36,68 milioane lei, în creștere cu 36,86% față de cele de 26,80 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același răstimp, datoriile totale s-au majorat cu 79,10%, la 19,63 milioane lei, de la 10,96 milioane lei, acestea incluzând emisiunea de obligațiuni în valoare de 11,50 milioane lei scadentă în anul 2025 și listată la Bursa de Valori București.

Norofert a adus titlurile societăți la cota pieței AeRO la începutul lunii martie, iar de atunci acestea au fost veritabile vedete ale acestui segment însumând transferuri de 23,51 milioane lei, realizate covârșitor de investitori de retail. „Pentru o afacere de familie, cum este Norofert, este o recunoaștere uriașă și vă mulțumesc tuturor pentru aceasta”, spune Popescu, acționarul principal cu o deținere de 36,69% într-un business controlat majoritar de familia sa.

viewscnt
Afla mai multe despre
norofert
bvb
bursa