Undă verde - TeraPlast își vinde afacerea cu profile de tâmplărie pentru ferestre către Dynamic Selling Group. „Era singura afacere din grup în care nu eram printre primii doi jucători de pe piață.”

Undă verde - TeraPlast își vinde afacerea cu profile de tâmplărie pentru ferestre către Dynamic Selling Group. „Era singura afacere din grup în care nu eram printre primii doi jucători de pe piață.”
scris 10 feb 2021

Tranzacția prin care grupul TeraPlast (TRP), cel mai mare producator român de materiale de construcții, își vinde afacerea cu profile de tâmplărie pentru ferestre către Dynamic Selling Group, producător și distribuitor de profile de ferestre pentru izolare termică, a fost avizată de Consiliul Concurenței. Valoarea tranzacției este de 4,5 milioane euro.

Transferul efectiv al drepturilor de proprietate va fi realizat pe 15 martie 2021. În cadrul Grupului TeraPlast vor rămâne: liniile de business Instalații și Granule ale TeraPlast SA, linia de business Ferestre și Uși a TeraGlass, reciclare PVC rigid a TeraPlast Recycling. La acestea se adaugă linia de business de ambalaje flexibile din care fac parte companiile Somplast și de TeraPlast Folii Biodegradabile – producător de saci și pungi biodegradabile.

Urmărește-ne și pe Google News
eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți

„Business-ul de profile era singurul din cadrul grupului în care nu eram între primii doi jucători din piață. Strategia noastră a fost și rămâne să fim locul 1 sau 2 în oricare din piețele în care suntem prezenți. Cu partenerii noștri de la Dynamic Selling Group am analizat trei variante: achiziția business-ului, fuziunea lor cu divizia noastră de profile de tâmplărie sau vânzarea acesteia către ei. Pe coordonate financiare similare, am luat decizia de a vinde business-ul de profile de tâmplărie către producătorul numărul 1 din România. Astfel, Dynamic Selling Group își poate consolida poziția de piață, contribuind la diminuarea importurilor care, în domeniul profilelor de tâmplărie, reprezintă o cotă semnificativă din consum. Echipa Dynamic Selling Group demonstrează, de 25 de ani, seriozitate, implicare și profesionalism, fiind cel mai mare producător de profile de tâmplărie din România. Suntem convinși că în urma acestei investiții vor deveni lider pe o piață cu peste 20 de concurenți, majoritatea fiind producători puternici din străinătate. Noi am ales să ne concentrăm pe dezvoltarea altor zone ale business-ului TeraPlast. Obiectivul nostru este ca în orice  afacere intrăm să reducem importurile pe care le face România și să producem la același nivel tehnic cu marii producători internaționali” a declarat la finele anului trecut Alexandru Stânean, CEO TeraPlast. 

INTERVIU Andrei Săvescu, despre premium în business CITEȘTE ȘI INTERVIU Andrei Săvescu, despre premium în business

Anterior, compania a anunțat că o unitate specializată în fabricarea de produse pentru rețelele de apă, irigații și gaz va fi construită în parcul industrial TeraPlast de lângă Bistrița și va deveni operațională în anul 2022.

Astfel, grupul TeraPlast va construi o nouă fabrică în cadrul Parcului Industrial TeraPlast din Sărățel, județul Bistrița-Năsăud. Proiectul pentru noua unitate de producție are o valoare totala de 9,8 milioane de euro. Produsele fabricate în noua unitate sunt destinate retelelor de apă, irigații și gaz.

Investiția include atât realizarea de construcții noi, cât și achiziționarea de echipamente de mare productivitate. Pentru realizarea acesteia, TeraPlast a depus un proiect de investiții in cadrul schemei de ajutor de stat.

Romcarbon își dublează profitul net la 9 luni CITEȘTE ȘI Romcarbon își dublează profitul net la 9 luni

În primele nouă luni din 2020, Grupul TeraPlast a înregistrat o cifră de afaceri de 167,6 milioane de euro, cu 14% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA Grupului a crescut cu 46% în aceeași perioadă, la o bază de calcul anualizată, până la 20,3 milioane de euro, iar profitul net a ajuns la 12,4 milioane de euro. Pentru anul financiar 2020, Grupul TeraPlast estimează afaceri de 225 milioane de euro și o EBITDA de 28 milioane de euro. Profitul net estimat pentru 2020 este de 17 milioane de euro la nivel consolidat, dublu față de 2019.

Profilele de tâmplărie au reprezentat 9 milioane de euro din cifra de afaceri a TeraPlast în primele nouă luni din 2020. Rețeaua de distribuție a acestei linii de business include peste 200 de clienți, producători de tâmplărie termoizolantă precum și compania TeraPlast Ungaria.

Pentru 2020, Grupul TeraPlast estimează un profit net de 9 milioane de euro pentru divizia de mase plastice – de 4 ori mai mare decât în 2019. Tot pentru această divizie, Grupul are în curs de implementare proiecte de investiții de peste 32 milioane de euro.

Recent, TeraPlast a primit acordul de finanțare prin ajutor de stat pentru achiziționarea de utilaje performante și realizarea de construcții noi, proiect în valoare totală de 7,9 milioane de euro, din care 3,9 milioane de euro reprezintă ajutorul de stat aprobat.

Grupul TeraPlast mai are un proiect de investiții, depus în cadrul schemei de ajutor de stat, pentru care așteaptă acordul de finanțare. Acesta vizează producția de ambalaje biodegradabile prin filiala sa TeraPlast Folii Biodegradabile. Valoarea totală a proiectului este de 11,8 milioane de euro, iar valoarea ajutorului de stat solicitat este de 5,8 milioane de euro.

Dynamic Selling Group este controlată de oamenii de afaceri Gabriel Stoian și Cristian Stoleru, conform termene.ro.

În 2019, compania a avut afaceri de 144,5 milioane lei și un profit net de 8,3 milioane lei, cu peste 250 de angajați.

Compania este pe piață din 2004, fiind indicat de diferite surse drept cel mai mare producător de profile PVC din România, cu peste 1.500 de clienți și 8 depozite proprii în țară, la Constanța, Galați, Bacău, Iași, Cluj, Baia Mare, București și Timișoara

viewscnt
Afla mai multe despre
teraplast
bvb
bursa