Grupul Teraplast a obținut în primele 6 luni ale anului un profit net de 7,89 milioane lei, cu aproape 59% mai mic decât cel de 19,06 milioane lei raportat în primul semestru din 2016. Datoriile companiei sunt mai mult decât duble față de cele de la sfârșitul anului trecut.
Teraplast Bistrița (TRP) a realizat în prima jumătate a anului o cifră de afaceri de 171,67 milioane lei, în scădere cu 10,94%, până la nivelul de 192,76 milioane lei. Este un declin care survine pe fondul reducerii vânzărior din domeniul infrastructurii pentru mediu.
„Blocajul din infrastructură continuă să influențeze negativ business-ul Teraplast, iar din informațiile pe care le deținem în acest moment nu vor exista îmbunătățiri semnificative în următoarea jumătate a anului”, a declarat Mirela Pop, directorul general al Teraplast.
Compania este listată la Bursa de Valori București din 2008.
Câștigul pretaxare EBITDA al Teraplast s-a redus cu 35,40%, la 18,32 milioane lei, de la 28,36 milioane lei. Lucrurile arată chiar mai rău la nivelul profitului net. Acesta a scăzut cu 58,60%, la 7,89 milioane lei, de la 19,06 milioane lei. La raportarea trimestrială, compania reclama un impact negativ asupra rezultatului financiar din pozițiile avute cu producătorul de cabluri Romcab Târgu Mureș (MCAB), care la începutul anului și-a solicitat insolvența sub povara unor datorii de de 925,35 milioane lei i a unor pierderi catastrofale, de 178,23 milioane lei în anul 2016.
Societatea mizează pe o performanță mai bună, urmând ca, prin consolidarea Depaco, să compenseze din declinul suferit de vânzările pe segmentul infrastructură. Producătorul de țiglă Depaco a fost achiziționat de Teraplast după încheierea trimestrului, deși anunțul tranzacției datează din 19 iunie. Depaco a obținut în primul semestru o cifră de afaceri de 71,18 milioane lei, un profit net de 5,54 milioane lei și câștig EBITDA de 7,420 milioane lei.
Rezultatele Depaco sunt caracterizate de către Valeriu Irimescu, directorul general al firmei preluate, drept „evoluție spectaculoasă” și este pusă pe seama strategiei de creștere a cotei de piață în România și de demarare a vânzărilor în 7 țări din Europa.
Pentru finanțarea achizițiilor, Teraplast a contractat datorii. Acestea au crescut la 214,69 milioane lei la 30 iunie, fiind cu 138,60% mai mari decât datoriile totale de 89,98 milioane lei prinse în contabilitate la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, activele totale ale Teraplast s-au majorat cu 40,22%, la 430,22 milioane lei, de la 306,90 milioane lei.
Titlurile Teraplast s-au depreciat cu 1,92%, până la prețul de 0,4600 lei/acțiune, iar, la această cotare, capitalizarea bursieră a societății se ridică la 394,18 milioane lei (86,44 milioane euro).