Grupul TeraPlast și-a majorat, în primele 3 trimestre, câștigul pretaxare EBITDA cu 29,43%, la 68,29 milioane lei, de la 52,76 milioane lei în perioada similară a anului trecut. Performanța vine în contextul unei dinamici bune a TeraPlast Recycling, al maturizării business-ului din Serbia și al câștigurilor aduse de vânzările pentru proiecte de infrastructură de apă și gaze naturale, relevă date analizate de Profit.ro.
Creșterea cu peste un sfert a sectorului construcțiilor în primele 8 luni ale acestui an se răsfrânge în primele rezultate favorabile pentru investitorii de pe bursă. TeraPlast Bistrița (TRP) a realizat la 9 luni venituri din contracte cu clienții în valoare de 719,13 milioane lei, în creștere cu 21,79% față de cele de 590,48 milioane lei.
Dinamica a fost chiar mai accelerată, +26,68%, la nivelul cheltuielilor cu beneficiile angajaților, care au urcat la 62,01 milioane lei, de la 48,95 milioane lei, în contextul și a unor modificări majore la nivelul politicii salariale a țării. Prin contrast, avansul a fost ceva mai atenuat, +16,86%, la 524,09 milioane lei, de la 448,45 milioane lei.
CITEȘTE ȘI CONCEDIERI Prefigurând un suflu rece de sezon, compania Prefab controlată de Marian Miluț se pregătește să dea afară peste jumătate din angajațiAstfel, rezultatul din exploatare s-a majorat cu 42,48%, la 46,35 milioane lei, de la 32,53 milioane lei în primele 3 trimestre ale anului trecut. În același timp, rezultatul net global a crescut cu 51,41%, la 33,75 milioane lei, de la 22,29 milioane lei.
„Datorită dinamicii pieței de construcții și a măsurilor de eficientizare operațională, primele nouă luni ale anului sunt cele mai bune din istoria Grupului TeraPlast atât din punct de vedere al profitabilității, cât și al vânzărilor. Ne-am consolidat cotele de piață și suntem pregătiți să ne implicăm cu aceeași determinare în dezvoltarea proiectelor viitoare astfel încât să ne continuăm creșterea”, spune în raportarea trimestrială Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
CITEȘTE ȘI Intră în vigoare amenzi uriașe pentru funcționarii care refuză să emită autorizații de construire în termen de 15 zile
Grupul TeraPlast, care a înregistrat la Depozitarul Central săptămâna trecută acțiunile alocate în cadrul majorării de capital social, a avut o dinamică diferită pentru companiile din grup. Astfel, cea mai bună performanță în primele 9 luni din an a fost înregistrată de TeraPlast și TeraPlast Recycling, cu un avans al afacerilor de 28,04%, la 278,58 milioane de lei, de la 217,48 milioane lei. Câștigul din activități continue EBITDA a avut o creștere de 48,93% față de perioada similară a anului trecut, până la 27,88 milioane de lei, de la 18,72 milioane lei.
„Creșterea înregistrată de TeraPlast vine preponderent din vânzarea de sisteme de canalizare, apă și gaz pentru proiecte de infrastructură”, spune raportarea companiei. „Pentru sistemele din PVC pentru canalizare s-au înregistrat creșteri de peste 40% a vânzărilor, iar pentru cele din polietilenă de peste 80%. Astfel, Grupul și-a consolidat poziția de lider detașat al pieței de canalizare exterioară.”
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Fondul de investiții ROCA preia acțiuni și la Sinteza Oradea, una dintre cele mai vechi companii cu profil chimic din RomâniaTeraSteel România și Serbia, lider în piața de panouri PUR și PIR din România și Serbia după volumele vândute, a înregistrat în primele 9 luni o creștere de 17,90% a cifrei de afaceri, până la 217,58 milioane de lei, de la 184,55 milioane lei și un avans de 29,74% a EBITDA, pana la 25,18 miloane de lei, de la 19,40 milioane lei. „Marja EBITDA a TeraSteel, de 11,6%, este peste media industriei și reflectă maturizarea business-ului din Serbia, economiile de scară și adaptarea foarte bună la piață din punct de vedere al aprovizionării”, spune emitentul.
Pe piața de țiglă metalică, cifra de afaceri a Wetterbest a avut o creștere de 22,14%, la 202,08 milioane de lei, de la 165,44 milioane lei, în timp ce EBITDA a avansat cu 9,97%, depășind 13,57 milioane de lei, de la 12,34 milioane lei. “EBITDA Wetterbest reflectă cheltuielile operaționale făcute pentru a sprijini dezvoltarea viitoare: creșterea salariilor, promovarea brandului și dezvoltarea vânzărilor în centrul și nordul țării”, spune scrie în raportarea trimestrială a TeraPlast. “În perioada următoare, Wetterbest se va concentra pe consolidarea poziției pe piața internă, dezvoltarea de noi parteneriate, precum și pe eficientizarea logisticii interne și a fluxurilor de producție ca urmare a relocării în noua unitate de producție, finanțată parțial cu ajutor de stat.”
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SIF Banat-Crișana pregătește terenul pentru un centru comercial în locul fostelor hale Filan din Pantelimon, recent cumpărate de la ImmofinanzPe divizia TeraGlass pentru ferestre și uși din PVC, cifra de afaceri la 9 luni a fost de 20,89 milioane lei, în scădere cu 9,17% față de cea de 23,00 milioane lei din peroada similară a anului trecut, iar în același interval de raportare câștigul EBITDA a scăzut cu 28,26%, la 1,65 milioane lei, de la 2,30 milioane lei. “Rezultatele TeraGlass reflectă temporizarea unor proiecte rezidențiale la care compania este furnizor, astfel încât vânzările companiei au fost direcționate în special pe rețelele de DYI, lucru care a impactat și marja”, spune compania. „În perioada următoare, compania continuă investiția în noua unitate de producție (finanțată parțial cu ajutor de stat), în urma căreia se așteapta la o îmbunătățire a vânzărilor și a profitabilității începând cu 2020.”
CITEȘTE ȘI SIF Banat Crișana face o mutare care o depărtează de încrengăturile cu Romenergo ce au tras societatea într-un scandal penal. Își duce sucursala într-un imobil deținut indirect de lângă Lacul FloreascaActivele totale ale Grupului TeraPlast se ridicau la data de 30 septembrie la 729,19 milioane lei, fiind cu 13,54% mai mari decât cele de 642,24 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. Investițiile companiei s-au ridicat, în același răstimp, la 64 milioane lei, iar datoriile totale au urcat cu 13,43%, la 458,43 milioane lei, de la 404,13 milioane lei.
Compania aduce în atenție ținta de final de an pentru investitorii de pe bursă: „Pentru 2019, Grupul TeraPlast își propune o cifră de afaceri de peste 900 milioane de lei și o EBITDA de peste 88 milioane de lei”
TeraPlast a fost adusă la cota Bursei de Valori București în vara anului 2008, în pragul șocului financiar care a condus la căderea băncii americane de investiții Lehman Brothers, iar acționarul majoritar Dorel Goia recunoștea recent că „majoritatea lucrurilor bune s-au întâmplat după listare”. La ultimul preț de piață, de 0,2770 lei/acțiune, capitalizarea bursieră a societății se ridică la 370,57 milioane lei (77,90 milioane euro).