Sphera Franchise Group și-a majorat cu 21,2% câștigul pretaxare din activități continue EBITDA, la 62,31 milioane lei, de la 51,42 milioane lei, pe fondul unor vânzări în creștere, cu o dinamică foarte bună pentru restaurantele KFC.
Sphera Franchise Group (SFG), companie care operează lanțurile de alimentație publică Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, KFC și Taco Bell, a înregistrat în 2018 vânzări în restaurante în valoare de 771,20 milioane lei, în creștere cu 34,5% față de cele de 573,17 milioane lei din 2017. Nu mai puțin de 76,0% din aceste încasări au fost reprezentate de veniturile de 586,46 milioane lei din restaurantele KFC din România, care au crescut cu 18,1%.
În același interval, însă, cheltuielile în restaurante s-au majorat într-un ritm încă și mai accelerat, de 39,0%, la 668,02 milioane lei, de la 480,65 milioane lei. Chiar și în aceste condiții, compania a obținut un profit din exploatare în restaurante de 103,18 milioane lei, cu 11,5% mai mare decât cel de 92,53 milioane lei din exercițiul financiar anterior. La nivelul profitului net, avansul este ceva mai atenuat, de 8,3%, la 34,03 milioane lei, de la 31,42 milioane lei. Cheltuielile generale și administrative s-au majorat cu 11,5%, 62,38 milioane lei, de la 55,92 milioane lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Activele totale ale Sphera erau, la data de 31 decembrie 2018, de 352,72 milioane lei, în creștere cu 41,3% față de cele de 249,61 milioane lei de la sfârșitul anului 2017. În același răstimp, datoriile totale au urcat cu 47,6%, la 214,43 milioane lei, de la 145,06 milioane lei.
Sphera Franchise Group, companie care îi are ca acționari majoritari pe oamenii de afaceri Nicolae Badea, Radu Dimofte și Lucian Vlad, a fost adusă la cota Bursei de Valori București în toamna anului trecut. Titlurile companiei au închis ieri la prețul de 26,00 lei/acțiune, cu 10,34% sub prețul de 19,95 lei/acțiune al ofertei publice de listare, nivel la care capitalizarea de piață a Sphera este de 774,04 miliarde lei (162,63 milioane euro).