Compania Purcari Wineries raportează pentru primele 3 luni ale anului o majorare de 3,22% a câștigului pretaxare EBITDA, la 21,14 milioane lei, de la 20,48 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
Purcari Wineries (WINE) a realizat în primul trimestru venituri de 73,33 milioane lei, cu 30,50% mai mari decât cele de 56,19 milioane lei din exercițiul financiar precedent, iar costul acestor vânzări a urcat cu 50,93%, la 40,60 milioane lei, de la 26,90 milioane lei.
Este o performanță obținută în contextul unei majorări de 32% a vânzărilor pe piața principală din România. Creșterea este de 19% pentru Moldova și vânzările pe Asia consemnează un declin de 18%. Pentru Ucraina, tedința este de recuperare, însă pentru această piață Purcari acceptă doar să vândă cu plata 100% în avans.
CITEȘTE ȘI Prebet Aiud semnează o înțelegere ce poate aduce o explozie a afacerilor pe termen mediuRezultatul global total atribuibil acționarilor a avut o creștere explozivă, de 75,97%, la 17,21 milioane lei, de la 9,78 milioane lei. Pe întreg anul trecut, profitul net a fost de 56,16 milioane lei, în scădere cu 13,73% față de 2021, din care societatea acordă un dividend cu randament de 5%.
La data de 31 martie, activele totale ale Purcari erau de 568,88 milioane lei, cu 0,15% mai mici decât cele de 569,76 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale au fost tăiate cu 6,84%, la 244,65 milioane lei, de la 262,61 milioane lei.
În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, a atras mai multe fonduri de investiții și în acționariatul său dispersat. Ultima intrare importantă este cea a americanilor de la Firebird, care sunt specializați pe plasamente în spațiul ex-sovietic. La BVB, titlurile Purcari au fost puternic lovite de la declanșarea conflictului din Ucraina și la ultimul preț de închidere de pe bursă, de 9,56 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 383,52 milioane lei (77,52 milioane euro).