Compania Purcari Wineries raportează o creștere cu un sfert a afacerilor și un salt de 30% la nivelul câștigului net.
Purcari Wineries (WINE) a realizat în primul semestru venituri de 106,53 milioane lei, cu 25,49% mai mari decât cele de 84,89 milioane lei din perioada similară a anului trecut, iar costul acestor vânzări a urcat cu 20,90%, la 53,22 milioane lei, de la 44,02 milioane lei.
„Vedem o cerere puternică continuă pentru brandurile noastre și reușim să menținem marje de profitabilitate bune, în pofida presiunii costurilor mai înalte ca urmare a recoltei de struguri modeste în 2020”, spune Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries în raportarea semestrială. „Din fericire, sezonul 2021 pare foarte incurajator la moment din perspectiva recoltei.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Profitul net a urcat cu 30,83%, la 20,37 milioane lei, de la 15,57 milioane lei la S1 2020.
La data de 30 iunie, activele totale ale Purcari erau de 379,23 milioane lei, relativ constante comparativ cu cele de la sfârșitul anului 2020. În același interval de raportare, datoriile totale au fost reduse cu 1,41%, la 156,86 milioane lei, de la 159,11 milioane lei.
În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, societate care îl are ca cel mai important acționar pe omul de afaceri Victor Bostan, a atras în acționariatul său dispersat mai mulți jucători instituționali precum canadienii de la Fiera Capital (fosta Charlemagne Capital), cehii de la Conseq, Franklin Templeton Investment Funds, Pavăl Holding deținută de fondatorii Dedeman și din Suedia fondul East Capital, dar și SEB SICAV, administrat de divizia de piețe de capital a grupului celebrei familii de bancheri Wallenberg. La ultimul preț de închidere de pe bursă, de 14,50 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 580,00 milioane lei (117,68 milioane euro).