Cifra de afaceri a grupului TeraPlast s-a majorat anul trecut cu 7,02%, la 427 milioane lei, de la 399 milioane lei în 2016. Pentru anul viitor, compania mizează pe un business de 970 milioane lei și pe o refacere a profitabilității după declinul consistent al câștigurilor din 2017.
Anul 2017 a fost foarte bogat pentru TeraPlast Bistrița (TRP) din punctul de vedere al achizițiilor și proiectelor de expansiune, însă profitul companiei s-a erodat. Compania invocă în raportarea anuală preliminară lipsa investițiilor în infrastructură, care au afectat în special divizia de instalații și amenajări,care au afectat performanța companiei.
Veniturile totale au fost de 426,56 milioane lei anul trecut, în creștere cu 6,96 milioane lei, față de 398,79 milioane lei în 2016. În același timp, însă, au sporit și costurile. Astfel, cheltuielile cu beneficiile angajaților s-au majorat cu 18,92%, la 40,48 milioane lei, de la 34,04 milioane lei, iar cele cu materiile prime au avut o dinamică asemănătoare, +18,40%, ajungând la 317,11 milioane lei, de la 267,83 milioane lei. Pentru anul în curs, compania anticipează o economie de 1,5 milioane euro pe acest segment urmare a punerii în funcțiune în noiembrie a secției de PVC reciclat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acesta este contextul în care rezultatul operațional s-a prăbușit anul trecut cu 49,24%, la 23,65 milioane lei, de la 46,59 milioane lei în 2016. EBITDA ajustată a coborât, de asemenea, cu 34,29%, la 40,76 milioane lei, de la 62,03 milioane lei. Compania și-a bugetat, însă, pentru 2018, realizarea unui câștig pretaxare EBITDA ajustat de 101 milioane lei, dublu față de media ultimilor 2 ani.
Este o majorare care ar urma să aibă la bază extinderea companiei în cursul anului trecut. Compania s-a extins pe piața din Serbia unde a achiziționat în iunie o fabrică de panouri sandwich care va dubla capacitatea de producție a grupului pe acest segment. În august, TeraPlast a devenit acționar unic la producătorul de țevi Politub, unde avea o deținere de 50%, cumpărând cealaltă jumătate din companie de la partenerul francez Socotub. De asemenea, în mai multe faze, Teraplast a ajuns să controleze, printr-o participație de 67% din titluri, producătorul de țiglă metalică Depaco, ce vinde cu marca Wetterbest.
TeraPlast Bistrița este listată la cota Bursei de Valori București din 2008, iar la prețul de închidere al ședinței de tranzacționare de ieri de 0,4160 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 356,47 milioane lei (76,50 milioane euro).