Cifra de afaceri netă a producătorului de instalații industriale AAGES a fost în primele 3 trimestre de 20,88 milioane lei, comparativ cu 22,46 milioane lei în perioada similară a anului trecut. „Cifra de afaceri s-a diminuat cu 7% pe măsura scăderii veniturilor din vânzarea produselor finite în cazul Electroterm, dar și datorită reducerii valorice a vânzărilor de mărfuri și a prestărilor de servicii în cazul AAGES”, explică societatea.
AAGES Târgu Mureș (AAG), producător de instalații de încălzire prin inducție, a obținut în primele 9 luni ale acestui an venituri operaționale de 24,22 milioane lei, în scădere cu 9,78% față de cele de 26,85 milioane lei din perioada similară a anului precedent. În același interval de raportare, cheltuielile operaționale s-au redus cu 8,03%, la 21,57 milioane lei, de la 23,45 milioane lei.
Este contextul în care compania a înregistrat un rezultat operațional negativ de 2,65 milioane lei, în declin cu 21,85% față de cel de 3,40 milioane lei din primele 3 trimestre ale anului trecut. Dinamica a fost chiar mai pronunțată la nivelul profitului net, care s-a diminuat cu 25,55%, la 2,08 milioane lei, de la 2,79 milioane lei. La S1, compania afișa o pierdere de aproximativ 291.000 de lei, însă ciclul de producție mai elongat specific activității a permis o recuperare rapidă pe măsura încasării banilor din contractele în derulare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totuși, profitabilitatea nu justifică, prin prisma pieței, un preț semniifcativ mai mare decât cel din piață de 2,8800 lei/acțiune și care dă companiei fondată încă de la începutul anilor 1990 și care îl are ca acționar majoritar pe inginerul Gabor Molnar o valoare de piață de 28,80 milioane lei (6,05 milioane euro). Practic, piața nu a marșat la demersul conducerii administrative a companiei care a propus în primăvară, contrar uzanțelor de la BVB, o majorare de capital la prețul de 3,3000 lei/acțiune, reper cu 14,58% peste actualul nivel din piața secundară.
Activele totale ale AAGES erau la 30 septembrie de 42,35 milioane lei, în creștere cu 10,97% față de cele de 38,16 milioane lei de la 1 ianuarie. În același răstimp, datoriile au crescut cu 37,45%, la 15,60 milioane lei, de la 11,35 milioane lei. „Ponderea semnificativă în totalul datoriilor la 30 septembrie 2019 continuă să o dețină obligațiile față de partenerii comerciali cu exigibilitate mai mică de un an (în principal: furnizori, efecte de plătit și avansuri în contul comenzilor primite)”, spune raportarea companiei.