Compania de software Life is Hard raportează pentru 2024 o scădere a cifrei de afaceri de 5,42%, la 41,56 milioane lei, de la 43,95 milioane lei în exercițiul financiar precedent. În același timp, profitul operațional EBITDA a fost de 3,57 milioane lei, comparativ cu câștigul de 11,52 milioane lei din 2023.
Life is Hard (LIH) a realizat anul trecut venituri operaționale consolidate de 45,95 milioane lei, cu 9,25% mai mici decât cele de 50,63 milioane lei din 2023. În structura cifrei de afaceri, 62% a fost reprezentată business-ul de asigurări și 38% de sectorul IT&C.
„Divizia Tomorrow rămâne pilonul nostru principal de creștere în domeniul insurtech, generând 62% din cifra de afaceri totală. Platformele noastre, precum 24Broker și 24MGA, sunt esențiale pentru brokerii și asigurătorii din România și Europa, iar feedbackul utilizatorilor confirmă valoarea adăugată pe care o oferim”, spune CEO-ul Cătălin Chiș în raportarea trimestrială. „În paralel, Divizia Engine a adus contribuții importante prin proiecte de digitalizare la nivel local și național, consolidându-și rolul în sprijinirea IMM-urilor.”

În același interval de raportare, cheltuielile de exploatare au urcat cu 8,09%, la 45,36 milioane lei, de la 41,97 milioane lei. Firma afișează un profit net de aproximativ 250.000 de lei, de 28 ori mai mic decât cel din 2023. La 9 luni, firma afișa o pierdere de 1,03 milioane lei.
La sfârșitul anului trecut, activele totale erau de 82,22 milioane lei, în urcare cu 10,45% comparativ cu cele de 74,43 milioane lei de la 1 ianuarie 2024. În aceeași perioadă, datoriile curente au coborât cu 44,63%, la 2,49 milioane lei, de la 4,49 milioane lei. În oglindă, datoriile con-curente au crescut cu 181,73%, la 17,02 milioane lei, de la 6,04 milioane lei, aici intrând și emisiunea de obligațiuni în valoare de 10 milioane lei, plasată în primăvară și scadentă în anul 2028 (LIH28), cu o valoare de 10,00 milioane lei.

„Ne-am propus o creștere accelerată, susținută de o investiție strategică importantă, pentru care am atras fonduri de 2 milioane de euro. Această inițiativă a fost parte din angajamentul nostru de a confirma un trend ascendent și a venit la pachet cu asumarea unor riscuri calculate”, spune CEO-ul Cătălin Chiș, care deține 29,03% din titluri. „Din păcate, aceste riscuri s-au materializat, iar investiția nu s-a concretizat așa cum am prevăzut. Ca urmare, în locul creșterii prognozate, am înregistrat o ușoară scădere pe rezultate".
Life is Hard este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București de la finalul anului 2015 și la ultimul preț de piață de 1,1250 lei/acțiune are o capitalizare bursieră de 45,28 milioane lei (9,09 milioane euro).