Cu ofertă ignorată de acționarul majoritar de la un investitor strategic american, Oil Terminal oferă un dividend cu randament cu numai puțin peste 1%. Problema este că acesta are 2 zerouri după virgulă și riscă să nu acopere comisionul de 5-10 lei pentru încasare perceput de brokeri și Depozitarul Central.
Oil Terminal (OIL), operatorul terminalului petrolier din Portul Constanța a convocat pentu data de 23-24 aprilie Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor pe ordinea de zi figurând repartizarea sub formă de dividende a sumei de 1,14 milioane lei, reprezentând 50% din profitul net obținut anul trecut. Valoarea dividendului brut cu dată a plății 4 iunie s-ar ridica la 0,00195233 lei/acțiune, și, raportată la preul de închidere de ieri de 0,1500 lei/acțiune, aceasta conferă investitorilor un randament net de 1,24%.
Problema nu este numai aceasta, ci și aceea a pachetului minim deținut. Un investitor trebuie să dețină cel puțin 3.000 de acțiuni pentru a acoperi costul comisionului perceput pentru încasarea dividendului și care la cei mai mulți brokeri se situează la 5 lei, incluzând taxa percepută de Depozitarul Central. În unele cazuri, precum la BT Capital Partners, divizia de brokeraj a Grupului Banca Transilvania, comisionul este chiar de 10 lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut problema a fost similară, dar încă și mai scandaloasă pentru că numărul de zerouri după virgulă era într-atât de mare încât mai degrabă ar fi fost justificată o reportare a rezultatului și repartizarea câștigului la capitolul „alte rezerve”.
Propunerea de dividend este și acum redusă, încât abia cel mai mare acționar, statul român prin Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, cu o deținere de 59,62% din titluri, ar urma să încaseze aproape 680.000 de lei, nesemnificativ raportat la veniturile și cheltuielile bugetare ale țării.
În vara anului trecut, acțiunile companiei au explodat cu peste 100% în contextul în care un fond de private equity, Amerocap, apropiat de interesele fostului secretar al Energiei Spencer Abraham, a prezentat intenția pentru o ofertă de preluare a controlului terminalului petrolier din portul Constanța prin GPS Group, firmă specializată în operațiuni de acest tip. La sfârșitul anului trecut, americanii denunțau într-un mesaj către piață transmis prin intermediul Profit.ro absența unui răspuns serios din partea statului român, însă nu au retras oferta din piață, ceea ce a menținut sus cotația. Prețul acțiunilor Oil Terminal s-a prăbușit cu aproximativ 40% abia în contextul crizei coronavirus, dar nici la noua cotație randamentul dividendului nu este relevant.