În primele 3 luni ale anului, producătorul de componente auto UAMT Oradea și-a diminuat cu peste o treime vânzările și a raportat un rezultat negativ în contextul blocajului sectorial din Europa.
UAMT Oradea (UAM) a realizat în primul trimestru venituri totale de 30,87 milioane lei, cu 37,61% mai mici decât cele de 49,48 milioane lei din perioada similară a anului trecut. Este efectul raportat în general de producătorii de componente auto de lipsă a comenzilor în contextul în care marii fabricanți au avut uzinele închise în perioada măsurilor de restricție promovate de guverne pentru contracararea răspândirii noului coronavirus.
În același interval de raportare, cheltuielile totale ale companiei s-au redus cu 34,33%, la 31,44 milioane lei, de la 47,95 milioane lei. În acest context, compania a trecut pe pierdere cu un rezultat negativ cu puțin peste 690.000 de lei, față de profitul net de 1,35 milioane lei raportat la T1 2019.
CITEȘTE ȘI Profit în scădere cu peste 19% pentru divizia de servicii la sondă a Rompetrol, contractor OMV Petrom și RomgazLa 31 martie, activele totale ale UAMT se ridicau la 158,75 milioane lei, în urcare cu 1,90% față de cele de 155,79 milioane lei de la 1 ianuarie 2020. În același răstimp, datoriile totale s-au majorat cu 6,81%, la 57,20 milioane lei, de la 53,55 milioane lei.
UAMT Oradea, fondată în 1951 sub numele Întreprinderea de Stat Bernath Andrei, produce și comercializează componente auto, piese injectate din material plastic și cauciuc și piese ambutisate pentru sectorul auto și industria bunurilor de consum. Acționar majoritar este Ioan Stanciu, cu 65,40% din acțiuni. Titlurile UAMT Oradea sunt listate la Bursa de Valori București și la ultimul preț de închidere de 1,8000 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se situează la 71,07 milioane lei (14,69 milioane euro).