Compania care operează lanțurile de alimentație publică KFC și Pizza Hut a realizat în primele 3 trimestre din acest an venituri din restaurante de peste 400 milioane lei, iar profitul net a crescut cu peste 17%.
Sphera Franchise Group (SFG), societate care deține în România mărcile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell, vine cu rezultate în creștere la 9 luni, după ce pe 2 noiembrie a închis cu succes o ofertă de listare pentru 25% din titluri în valoare de 285,12 milioane lei (62,00 milioane euro). Astfel, compania a obținut venituri din restaurante de 401,35 milioane lei, cu 33,6% mai mari decât cele de 300,48 milioane lei din perioada similară a anului trecut.
Profitul din exploatare a fost de 44,12 milioane lei, în urcare cu 6,7% comparativ cu 41,36 milioane lei, iar câștigul din activități continue EBITDA s-a majorat cu 11,4%, la 53,99 milioane lei, de la 48,45 milioane lei. Ajunsă la cota BVB săptămâna trecută, Sphera s-a tranzacționat la niveluri de 19-21 de ori EBITDA, scump față de media companiilor listate la BVB. În prețuri par a fi puse așteptări ridicate față de expansiunea viitoare a societății. Sphera vrea să-și dubleze numărul de restaurante la peste 240 de unități în următorii 5 ani.
CITEȘTE ȘI Ultimul bilanț din mandatul polonezului Sobolewski la BVB. Bursa a obținut, pe fondul unor rulaje majorate cu o treime, venituri mai mari cu 25% și un profit operațional dubluActivele totale ale Sphera erau, la data de 30 septembrie, de 212,24 milioane lei, cu 77,4% mai mari decât la sfârșitul lui 2016. În același interval de raportare, datoriile totale au crescut cu 59,88%, la 98,15 milioane lei, de la 119,64 milioane lei.
Acționarii principali ai companiei rămân și după listare, prin mai multe vehicule financiare, oamenii de afaceri Nicolae Badea, Radu Dimofte și Lucian Vlad. Tendința de la listare a fost de apreciere la BVB, iar la ultimul preț de 33,00 lei/acțiune, capitalizarea bursieră a societății se ridică la 1,28 miliarde lei (275,37 milioane euro).