MedLife a realizat la nivel de grup în primul semestru o cifră de afaceri de 469,53 milioane lei, cu 0,3% mai mare decât cea de 468,29 milioane lei din perioada similară a anului trecut, iar profitul net a crescut ușor, pierzând, însă, în dinamică la T2.
MedLife raportează la nivel consolidat pentru primele 6 luni ale anului venituri operaționale de 471,23 milioane lei, cu 0,2% sub cele de 472,19 milioane lei de la T1 2019. Sunt rezultate realizate în contextul în care furnizorul de servicii medicale a avut 860.000 de vizite în clinici și peste 2,5 milioane de analize procesate.
În același interval de raportare, cheltuielile operaționale au fost reduse cu 0,8%, la 440,35 milioane lei, de la 444,06 milioane lei. Acesta este tabloul în care compania a realizat un rezultat operațional de 30,88 milioane lei, în creștere cu 9,8% față de cel de 28,12 milioane lei prin în bilanț în primul semestru al anului trecut. Dinamica este mai atenuată, +4,4% la nivelul rezultatului net global atribuibil acționarilor și care s-a majorat la 10,93 milioane lei, de la 10,47 milioane lei. La T1, compania afișa un câștig net de 5,68 milioane lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aflată într-un proces de extindere, MedLife și-a majorat cu 2,7% activele la 1,05 miliarde lei la data de 30 iunie, de la 1,02 miliarde lei la sfârșitul anului trecut. În același răstimp, datoriile totale au crescut cu 1,7%, la 825,84 milioane lei, de la 812,31 milioane lei.
Dezvoltarea celor trei laboratoare COVID-19 a reprezentat una dintre realizările importante ale grupului din prima jumătate a anului 2020.
În a doua jumătate de an, compania intenționează continuarea investirii în programele deja existente, ca și dezvoltarea de proiecte și produse noi post COVID.
„Faptul că ne-am mobilizat rapid, că am reacționat în timp real față de situația nouă care a impactat toate sistemele medicale ale lumii, ne-a ajutat să funcționăm din nou la capacitate maximă. Ne dorim să continuăm să investim, să ne extindem, având la dispoziție noua majorare a creditului, anunțată în luna mai, în valoare de 20 milioane euro, fonduri ce vor fi folosite pentru dezvoltarea mai multor proiecte în contextul COVID-19, cât și în afara acestuia, proiecte ce țin de zona de prevenție, cercetare, retehnologizare și nu numai, dar și pentru extinderea programului de achiziții, atât la nivel național, cât și internațional. Continuarea proiectui MedPark deja demarat, concentarea activităților spitalicești din București în noul complex de pe Calea Griviței, dezvoltarea PharmaLife pe verticală și orizontală, precum și dezvoltarea serviciilor de oncologie sunt principalele domenii pe care dorim să le dezvoltăm în a doua jumatate a acestui an si prima parte a anului 2021. Noile investiții se vor derula cu un ritm mai ponderat, cu o privire atentă către reducerea costurilor și la evoluția pandemiei.
În săptămânile imediat următoare vom deschide cel de al patrulea Laborator SARS-CoV-2, de această dată la Cluj, dorind să jucăm în continuare un rol important în zona de screeneing a pacienților post COVID-19, respectiv în tratarea comorbidităților acestei boli care a schimbat prioritățile medicale ale oamenilor de pe întregul mapamond”, spune Mihai Marcu, Președinte și CEO MedLife Group.
Compania MedLife a fost fondată de familia Marcu, iar în urma unor operațiuni de piață de la finele anului 2017, aceasta a coborât sub nivelul de dețineri de 50%. La ultimul preț de închdere, de 37,30 lei/acțiune, capitalizarea bursieră a grupului se ridică la 826,01 milioane lei (170,86 milioane euro).