Aquila, grup cu afaceri de 1,8 miliarde lei în anul 2020, a depus la ASF prospectul pentru derularea unei oferte publice de listare.
Cum poate fi calibrat un buget în pandemie, ce soluții de finanțare sunt astăzi la îndemână și alte variante de sprijin pentru firme vor fi anunțate la Videoconferința Profit.ro IMM - Pregătim ieșirea din criză
Videoconferința, programată pentru 4 noiembrie și organizată împreună cu Nordis Group, Banca Transilvania, ING și Unicredit Bank, va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV. Detalii AICI
Liderul pieței de distribuție a bunurilor de larg consum din România Aquila vizează ajungerea la cota pieței reglementate a Bursei de Valori București, vânzând în ofertă publică un număr de 66,66 milioane de acțiuni noi emise care vor reprezenta 33,33% din totalul de 200,00 milioane de acțiuni al grupului care pentru anul 2020 rapoirtează un profit net de 60 milioane lei.
Prospectul operațiunii de piață a fost depus la Autoritatea de Supraveghere Financiară prin intermediarul Swiss Capital. Vânzările, potrivit situațiilor financiare combinate ale Grupului, au atins, în anul 2020, circa 1.795 milioane RON (înregistrând o creștere de 6% față de 2019). La nivelul primului semestru din 2021, Grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 901 milioane lei și un profit net de 21 milioane RON.
CITEȘTE ȘI Instrumentele derivate la BVB – din a 2-a jumătate a anului viitor. Proiectul de Contraparte Centrală merge către reglementatoriActivitățile principale ale Grupului (format din AQUILA și filialele sale Printex S.A. (în România) și Trigor AVD SRL (în Republica Moldova)) constau în distribuția, logistica și transportul bunurilor de larg consum pe canalele de distribuție Retail și HORECA pentru furnizori globali, precum: Unilever, Mars (Wrigley), Ferrero, Philips, Essity, Coca-Cola, Lavazza, Upfield, IFFCO.
Grupul înființat în anul 1994 de antreprenorii prahoveni Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile are o rețea de distribuție în peste 67.000 puncte de vânzare, cu prezență pe canale precum Retail Tradițional (circa 58.000 puncte de vânzare), Retail Organizat (peste 4.500 puncte de vânzare) și HORECA (circa 5.000 puncte de vânzare). Activitatea de distribuție desfășurată de AQUILA acoperă circa 90% din universul pieței de Retail Tradițional și Retail Organizat din România, având capabilități de distribuție a produselor din toate categoriile de temperatură.
Grupul este prezent în Republica Moldova prin Trigor AVD, companie care are ca principale domenii de activitate distribuția, depozitarea și transportul național și internațional al bunurilor de larg consum. Principalii furnizori ai Trigor AVD sunt: Unilever, Kimberly Clark, Tchibo și Ferrero. La data de 30 iunie 2021, Trigor AVD avea un portofoliu cu peste 3.000 de clienți.
Complementar distribuției bunurilor de larg consum, Grupul prestează servicii de logistică, prin operațiuni de depozitare, (re-)ambalare și transport intern pe diferite segmente de temperatură: ambient, refrigerat și congelat. Grupul are o capacitate de depozitare de peste 130.000 de paleți în 4 centre logistice (din care unul este situat în Republica Moldova) și 6 puncte de cross-docking (din care două sunt situate în Republica Moldova), pe o suprafață de depozitare de aproximativ 120.000 metri pătrați.
CITEȘTE ȘI Romgaz: Noua centrală de la Iernut - gata în proporție de cel mult 70%În perioada 2018 – 2020, precum și la 30 iunie 2020 și 30 iunie 2021, marja brută a Grupului pe segmentul de distribuție în România a fost în jurul valorii de 20%, atingând 21% în 2020, ca urmare a listării de noi furnizori și a diversificării portofoliului de produse, precum și ca urmare a optimizării mixului între canalele Retail Tradițional și Retail Organizat, prin redimensionarea ponderilor celor două canale.
EBITDA Grupului a atins nivelul de 139 milioane RON în 2020, reprezentând o creștere de 41% față de 2019. Pe ultimii trei ani, se observă o creștere de 1,9 ori a EBITDA, această creștere fiind determinată de achiziția Agrirom în 2019 și de soluționarea rapidă a blocajelor de pe lanțul de aprovizionare, ca urmare a restricțiilor impuse de pandemia COVID-19.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Repere de tranzacționare pe acțiunile RomgazGrupul mai furnizează servicii de transport internațional de mărfuri. Divizia de transport internațional a AQUILA are o acoperire la nivel european, cu o flotă de 114 camioane de mare tonaj, din totalul de 1648 de autovehicule. Activitatea de transport internațional a AQUILA acoperă 15 țări din Europa. Grupul este prezent pe piață cu branduri proprii precum Gradena și Yachtis, LaMasa și Frisco.
Conform estimărilor Euromonitor, nivelul vânzărilor bunurilor de larg consum va avea o rată anuală compusă de creștere de 5% până în anul 2025, în Romania. Optimismul consumatorilor se așteaptă să revină gradual la nivelul pre-pandemie, pe măsură ce restricțiile vor fi relaxate și campania de vaccinare va înregistra un progres semnificativ.
CITEȘTE ȘI Ștefan Vuza își majorează participația la Sinterom. Ar urma să încaseze dividende de 63 milioane lei la Chimcomplex BorzeștiCifra de afaceri a Grupului a crescut cu o rată anuală cumulată de creștere (CAGR) de 11,6% din 2018 până în 2020, ca rezultat al eficientizării operațiunilor și portofoliului de produse, precum și prin achiziția Agrirom, care a consolidat poziția pe categoria produselor congelate pe toate canalele de distribuție Retail și HORECA. Distribuția bunurilor de larg consum reprezintă principalul segment de activitate al Grupului, cu o pondere de 92,1% din totalul cifrei de afaceri în anul 2020, celelalte segmente de logistică și transport având ponderi aproximativ egale.
În perioada 2018-2020, rata rentabilității capitalului de lucru investit (ROIWC) - de 37%, ceea ce demonstrează capacitatea AQUILA de a dezvolta afacerea, precum și eficiența și controlul utilizării resurselor.
În perioada 2018 – 2020, Grupul a realizat în medie investiții în valoare de 25,1 milioane RON pe an, iar pentru anul 2021 are un buget de investiții estimat de 21 milioane RON. Investițiile în achiziții din anul 2019 au fost utilizate pentru achiziția Agrirom. Scăderea nivelului investițiilor din anul 2020 a fost generată de efectele pandemiei COVID-19.