La jumătatea orarului primei zile a ofertei publice de listare derulate de Contakt Express Logistik (CTK), companie de vânzare de accesorii de telefoane și tablete cu puncte de vânzare în 235 de galerii comerciale ale României, în sistemul Bursei s-au adunat aproape 40 ordine, care exprimă opțiuni pentru achiziția unui număr de aproximativ 29.000 acțiuni, echivalent cu 6% din totalul celor 3,66 milioane de titluri puse în vânzare și care ar urma să asigure un free-float de 10% noului emitent, relevă datele analizate de Profit.ro.
Valoarea agregată a acestor subscrieri este de aproape 135.000 de lei. Doar cu puțin după ora 14.00 a fost plasat primul ordin la prețul maxim de 5,20 lei/acțiune.
Cele mai multe plasamente se concentrează la nivelul minim de 4,30 lei/acțiune. Ordinele nu sunt revocabile, dar se poate modifica atât cantitatea, cât și prețul, cu condiția ca acesta să fie cel puțin egal sau mai mare cu cel introdus anterior.
Operațiunea de piață, în cazul unei subscrieri integrale, poate fi între 16,83 milioane lei (3,30 milioane euro) și 19,03 milioane lei (3,74 milioane euro), în funcție de prețul final al ofertei, care ar urma să dea companiei o capitalizare între 157,38 milioane lei (30,92 milioane euro) și 190,32 milioane lei (37,40 milioane euro).
Flavian Cătălin Pah de la Pah & Investments spune că preocuparea a fost ca evaluarea să fie una realistă, astfel încât să existe spațiu de apreciere a acțiunilor în piață și potențial de câștig pentru investitorii care vor participa la exercițiul primar.
Indicatorii sunt conservatori și indicatorii au fost luați din piața AeRO. Indicatorul P/E (care raportează prețul la câștigul companiei) viitor este, în funcție de palierele de cotare din ofertă între 8 și 11 cu bază de plecare rezultatele anualizate din iulie și la estimarea de profit pe anul în curs.
Pah spune că oferta a fost concepută în sensul unui câștig mutual al investitorilor și companiei, a căutat să îi protejeze pe investitorii de retail de provocarea de a găsi evaluarea corectă, așa încât a fost stabilită o bandă de preț confortabilă pentru aceștia.
La prețul minim de 4,30 lei/acțiune discountul este de 18% față de prețul de 5,24 lei/acțiune rezultat dintr-o evaluare realizată în vederea listării. „Nu vrem să fie prima și ultima listare”, spune consultantul făcând trimitere la faptul că vor să creeze încredere pentru investitori astfel încât să listeze în viitor și alte companii pe AeRO.
Subscrierea minimă este de 200 de acțiuni, ceea ce este echivalentul unui minim de 860 de lei. Intenția emitentului, a consultantului și a intermediarului SSIF Goldring a fost ca să nu existe o sumă prohibitivă pentru investitorul mic de retail care, de multe ori, este și clientul Contakt. Pe de altă parte, oferta programată a se derula până pe data de 3 decembrie poate fi închisă anticipat în cazul unei suprasubscrieri mari.
Asumările de creștere sunt conservatoare, includ asumări doar pentru o creștere organică și limitată doar la piața din România, spune consultantul Dragoș Cabat. El consideră că mai degrabă este bine ca surprizele plăcute să vină ulterior și să dea acțiunii argumente de creștere în piața secundară.
Totuși, este, Contakt vine și cu o poveste de creștere. Aceasta este legată de o expansiune internațională. Deja 2 puncte de vânzare au fost deschise în Cehia. Aceasta este prima piață atacată, dar interesul merge pentru Bulgaria, Ungaria, Serbia și, în general, pentru regiune.
Darius Petric, unul din fondatorii companiei lansată în anul 2002 la Timișoara și președinte al Consiliului de Administrație, spune într-o discuție cu Profit.ro că, acolo unde avea oportunitrate de business în România, compania este deja prezentă, iar nivelul de maturitate este atins. Spațiul de creștere este în exteriorul țării.
Aici, compania vrea să promoveze un model deja consacrat la cucerirea pieței românești, prin dezvoltarea de parteneriate. „Insulele” de Contakt din incinta mall-urilor sunt încredințate în gestiune unor persoane care în trecut au fost angajați ai firmei și care au arătat apetit antreprenorial. Ei sunt stimulați prin co-participarea la profit.
Este un mod de operare care îl are și OMV Petrom pentru operarea rețelei de benzinării. Nu este propriu-zis o franciză, pentru că nu iau un cuantum aferent utilizării numelui. Implementarea a fost realizată urmărind modelul companiei Lagardère. Ei schimbă partenerii în funcție de performanța pe care o are în vânzări respectiva „insulă” din centrul comercial.
Cu această expertiză, Contakt vrea să atace o piață europeană dispersată.
De fapt, compania care derulează ofertă pentru intrarea pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare AeRO este a 2-a din Europa, fiind depășită doar de Casa de las Carcasas, societate din Spania cu un fond de investiții în spate și care are peste 800 de puncte de vânzare.













